Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb net even een experimentje gegedaan.
Telefoon in een blik gedaan. Geen succes, telefoon ging gewoon over. (misschien wel een goeie foon )
Daarna telefoon in een ander blik gestopt en dat blik in de het eerste blik gedaan, telefoon was niet bereikbaar.
Ik heb het met diverse blikken geprobeerd, met steeds hetzelfde resultaat.
Verfblikken heb ik niet geprobeerd, die waren nog niet leeg.
Dus niet elk metaal is geschikt. De dikte heeft er waarschijnlijk ook mee te maken, en misschien ook het feit dat de zendmast op ongeveer 400 meter staat.
Ik ga nog verder experimenteren.
En eventueel nog met een ge-aard blik.Er zat een kunststof hoes omheen.
Edit. ga het herhalen met de telefoon in schuim verpakt.
Oké, dus laten we de bescherming tegen een EMP gaan testen.Let wel dat je aan het testen bent of zwakke signalen nog steeds doorkomen, niet zozeer pieken die elektronische apparatuur kunnen beschadigen.
Je hebt toch 2 telefoons, dus als er 1 stuk gaat maakt dat niet uit. Telefoon het blik in, magnetron in en op volle standAls je toch twee telefoons hebt om mee te testen, de magnetron al geprobeerd?
Ja dit is denk ik de beste oplossing, een paar van die doosjes in elkaar zonder dat ze contact met elkaar maken dan heb je weer de condensator werking waar ik het eerder over had, een condensator buigt frequenties af tot de juiste waarden, eventueel kan er nog over de bakjes een condensator heen worden gesoleerd om de waarde nog meer te beïnvloeden, dat moet experimenten uitwijzen.Lood is inderdaad onzin; bij een kooi van Faraday draait het niet om de dichtheid van de moleculen, maar om de geleiding (dus het gemak waarin deze kunnen trillen) van het materiaal en de vorm waarin de kooi gemaakt is (idealiter geheel omsluitend).
In dat opzicht zou een zilveren doosje (laagste weerstand/beste geleiding) het meest ideale materiaal zijn, met koper als goede tweede.
Vroeger soldeerde ik vaak RF-doosjes (voor filters en oscillators e.d.) van ongeëtst printplaatmateriaal
Maak er eentje ter grootte van je mobieltje (neem bijvoorbeeld een oud telefoonhoesje als mal) en je bent redeijk veilig.
Veredelde Tom Tom,Minimaal 599 euro voor een smartphone, blijft vreemd.
Mijn telefoon , een Nokia 2760 uit 2008, belt sms't en kan zonder abonnement.
Tegenwoordig 2ehands duurder, als bij aankoop in 2008.
Val, smijt, werp, en stootbestendig, heeft zwemdiploma met glans doorstaan, (stroom uit).
En uit is uit, geen enkel signaal bij uit.
Update? Deze is zo goed, die heeft dat niet nodig.
Heb ook een smartiefoon, voor internet op werk.
En opzoekwerk van openingsuren, als ik niet thuis ben.
Uit is aan, valveilig nee, zwembrevet zeker niet volgens gegevens.
Luistert je zelfs af, als je de verkeerd knoppen niet weet te vinden.
En bij elke update, kun je beveiliging controleren.
Maar is de Librem5 zo privacy gericht?
Hij is er nog niet ,en de specificaties kunnen nog veranderen.
Maar 599 EURO...….. voor een veredelde tomtom? Sorry ,kon t niet laten.
Het is niet echt de overheid waar ik "bang" voor ben, maar laat maar .Ik geloof niet zo in het privacy verhaal, als je iemand belt, of hij belt jou, dan moet ergens je signaal geregistreerd worden.
Dus ergens moet er een koppeling komen met een toren, versleutelen van data,
maakt je verdacht, dus interessant voor onderzoek. (maaiveld dingetje).
Als jou telefoon veilig is, tappen ze gewoon de andere af, sleepnetwet is al actief, en zal NOOIT sneuvelen.
Wat ze ook zeggen.
Hier in België zeggen ze niets, maar weten ze alles, dus sleepnetwet is geheim.
Als je met Linux werkt zal het misschien makkelijk zijn met je eigen netwerk,
Maar verder zal men zeker zorgen, dat je niet anoniem blijft.
Dit is geen mogelijkheid, dit is gewoon, in het kader van terrorismebestrijding bla. bla. bla. bla.
Veiligheidsdiensten voorkomen meer aanslagen, dan dat er terroristen rondlopen, zo krijgen ze extra budget.
En dat om vissertje te kunnen spelen.
De STASI wist minder van het Oost-Duitse volk dan de huidige Binnenlands Veiligheidsdiensten.
De techniek maakt ons juist kwetsbaar, eenvoud maakt het moeilijker om mensen te volgen.