• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Oplaadbare AA batterijen van het merk Powerbase. :(

Marcov

Prepper goeroe
Van de week liep een collega van mij te klagen over het feit dat de oplaadbare batterijen in zijn Philips wereldontvanger binnen een dag leeg waren.
Hij had deze batterijen bij Action gekocht. Een setje inclusief lader.
Mijn vermoeden was dat hij ze gewoon niet goed opgeladen had, dus bood ik hem aan ze thuis even goed op te laden.

Toen ik de batterijen pakte, viel het me op dat ze wel erg licht waren. Dus mijn volgende gedachte was direct, die batterijen kloppen niet.
Ik zal ze eerst maar even testen. Tot zover het inleidende verhaaltje.

De specs. op de batterij:
  • Merk: Powerbase
  • Type: Ni-MH
  • Capaciteit: 2000 mAh
Eerst heb ik ze gewogen en vergeleken met een Eneloop 1900 mAh

Eneloop: 26 gram
Powerbase: 12.7 gram
Deze getallen zeggen eigenlijk al voldoende.


Daarna heb ik ze getest. 3 keer op 2 verschillende laders.
De uitkomst was triest.
De gemiddelde capaciteit van de 6 Powerbase AA's is net aan 560 mAh.

Mijn advies: Niet kopen.
 

Ray

SHTF Expert
Nuttige info @Marcov, er zullen meer mensen verleidt worden door het zachte prijsje. Eneloops lijken duur, maar met 2000 keer opladen zijn ze feitelijk goedkoper dan de meeste alternatieven.

De oplaadbare batterijen van de Lidl, merk Tronic bevallen hier ook redelijk. Ze behouden duidelijk minder goed de lading dan de Eneloops en presteren bij lage temperaturen wat minder. Qua capaciteit en aantal keren dat ze geladen kunnen worden kan ik weinig zeggen, maar itt Eneloop overdrijven de meeste fabrikanten de getallen.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Yep, hier ook eneloops en GP Recyco +. Eneloops bevallen mij het beste, gevolgd door de GP. Op enige afstand maar wel OK de blauwe Aldi accu's en die van de Ikea.
 
F

frans81

Gast
Ik heb geen Eneloops meer maar wel de GP types . Duracell ben ik niet meer kapot van helaas .
De Eneloops gebruikte ik altijd in de Metaaldetectoren ( Diepzoekers ) .
Duur maar zeer betrouwbaar en gaan zeer lang mee .
 
J

J.J

Gast
Lidl heef batterijen die beter uit de bus komen dat Duracell, wij hebben ze ook getest met een bloeddruk meter bevallen heel goed en zijn heel goedkoop.
 
Bovenaan