• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Opnieuw starten

Bizarre situatie hoor @mrsjones goed om te lezen dat het preppen echt nut heeft, maar zeer jammer dat je dat hebt moeten ervaren. Moge het een les zijn voor iedereen. Hoewel hier niet snel zo'n orkaan zal komen. Dijken die breken kunnen net zo rampzalig zijn.

Zal wel een hele verandering zijn van daar naar 't Gooi, dat lijkt me een behoorlijke omschakeling. Ik wens je/jullie alle sterkte toe. Als ik iets lees dat er iets is wat ik voor je kan doen, dan laat ik het weten.

Als je Facebook hebt, meld je dan aan bij de plaatselijke weggeefhoek. Daar komen soms leuke dingen voorbij.

Kijk of er kringloopwinkels in je buurt zijn.

Verbandmiddelen, zalfjes en drogisterijartikelen koop ik in Borculo bij de outlet van een drogisterijgroothandel. Daar hebben de producten met een beschadigde verpakking 60% korting. Ze hebben niet alle producten in de winkel. Maar als ik iets bijzonders moet hebben bestel ik dat en dan ligt het de volgende dag in de winkel.

En van daaruit naar de sterke drank?
Uiteraard alleen de theorie, uit survival oogpunt, om desinfectiealcohol te verkrijgen.
@wiliam Haha, dat is een goede. Maar zou zonde zijn van het bier.

Alvast excuses voor het off-topic, en dus maar even verdekt opgesteld en valt vast niet op...:fluit:, maar 2 kg suiker + een theelepeltje gist + een week geduld is dan beter, en is omgerekend goed voor 1 liter pure ethanol, ehhh, desinfectiealcohol;). En dat is dan 2,5 liter op drinksterkte (40%), ehhh smeersterkte, proost:thumbsup:
Suiker is sowieso een prima prep-product... Bederft niet, geeft veel energie en er is met een beetje boter heerlijke caramel-pasta van te maken. In de USA verkopen ze dat en eten het op brood, net zoals wij hier pindakaas en chocoladepasta. En mocht er eens een SHTF komen dan is een Amerikaans figuur (dik) immers het nieuwe ideaal:D Weg met de kunstmatige zoetstoffen!:p

Trouwens, een (speciale) "stookgist" is in staat om een suikermengsel tot een sterkte van zo'n 20% alcohol te vergisten, dus een likeur is zo te maken zonder te stoken.
https://www.unibrew-nederland.nl/stookgist-unibrew-100-gram.html
Verhoudingsgewijs in 2,5 liter water dan eerst zo'n 1/2 kg suiker en wat stookgist en dat een paar dagen laten gisten met een waterslot (of pluk watten). Daarna kan de resterende 1/2 kg suiker er bij. (Teveel suiker ineens, schijnt niet zo goed te zijn voor de werking van de gist, vandaar).

Rietsuiker is wel lekkerder dan gewone suiker lijkt me, en daar heeft @mrsjones vast meer verstand van. Rum=Jum:thumbsup:

Iemand een rvs ketel, melkkan over voor @mrsjones?
Koperwerk er opbouwen, en ze heeft een waterdistillator. :fluit:.
Mini ‘still, mag ook.
De brander voor buiten is al geregeld, alleen een schuurtje, om,uit het zicht, eeeeeeh de wind te zitten,
Anders denken ze dat ze met rietsuiker bezig is.
Als we dan toch bezig zijn, 8 kuub hout kappen, en ze is meteen een stuk verder.
Mini sc in de buurt, lijkt me geen slecht idee, zodat ze weet dat ze er niet alleen voorstaat.

Heftige shit allemaal. Pfff, ik ben blij dat je het e.e.a geprept had.
Ik hoop dat we je straks in NL nog met het e.e.a. kunnen helpen.

• Leuk
Waarderingen: J.J
Kwaliteit komt altijd bovendrijven en jullie beschikken daarover. Dus ik verwacht dat wanneer jullie weer gewend zijn aan Nederland, dat alles weer in orde komt.

Bedenk wel dat je een dagje ouder wordt en je alles een beetje rustiger aanpakt.

Kwaliteit komt altijd bovendrijven en jullie beschikken daarover. Dus ik verwacht dat wanneer jullie weer gewend zijn aan Nederland, dat alles weer in orde komt.

Bedenk wel dat je een dagje ouder wordt en je alles een beetje rustiger aanpakt.
Okay, nu besloten, ik prep voor een fucking facelift. Dagje ouder.... I am a force of nature, with a broken branche or two.....

Iemand een rvs ketel, melkkan over voor @mrsjones?
Koperwerk er opbouwen, en ze heeft een waterdistillator. :fluit:.
Mini ‘still, mag ook.
De brander voor buiten is al geregeld, alleen een schuurtje, om,uit het zicht, eeeeeeh de wind te zitten,
Anders denken ze dat ze met rietsuiker bezig is.
Als we dan toch bezig zijn, 8 kuub hout kappen, en ze is meteen een stuk verder.
Mini sc in de buurt, lijkt me geen slecht idee, zodat ze weet dat ze er niet alleen voorstaat.
Ik heb geen stilt meer, wij maakte rum, Maar ook dat is in de modder.

Is de rum ook te reserveren? Liefst per krat of 20 flessen, zoiets
Ik heb geen rum meer... ik weet Well hoe het moet maar gezien het tekort aan suikerriet in Nederland is vodka op basis van aardappelen het slimste. Je kun vodka gerust distilleren tot 70/80% alcohol . Dan is het niet te zuipen maar met fruit en zuiker water kun je van alles mee maken. Bvb limoncello .

@wiliam Haha, dat is een goede. Maar zou zonde zijn van het bier.

Alvast excuses voor het off-topic, en dus maar even verdekt opgesteld en valt vast niet op...:fluit:, maar 2 kg suiker + een theelepeltje gist + een week geduld is dan beter, en is omgerekend goed voor 1 liter pure ethanol, ehhh, desinfectiealcohol;). En dat is dan 2,5 liter op drinksterkte (40%), ehhh smeersterkte, proost:thumbsup:
Suiker is sowieso een prima prep-product... Bederft niet, geeft veel energie en er is met een beetje boter heerlijke caramel-pasta van te maken. In de USA verkopen ze dat en eten het op brood, net zoals wij hier pindakaas en chocoladepasta. En mocht er eens een SHTF komen dan is een Amerikaans figuur (dik) immers het nieuwe ideaal:D Weg met de kunstmatige zoetstoffen!:p

Trouwens, een (speciale) "stookgist" is in staat om een suikermengsel tot een sterkte van zo'n 20% alcohol te vergisten, dus een likeur is zo te maken zonder te stoken.
https://www.unibrew-nederland.nl/stookgist-unibrew-100-gram.html
Verhoudingsgewijs in 2,5 liter water dan eerst zo'n 1/2 kg suiker en wat stookgist en dat een paar dagen laten gisten met een waterslot (of pluk watten). Daarna kan de resterende 1/2 kg suiker er bij. (Teveel suiker ineens, schijnt niet zo goed te zijn voor de werking van de gist, vandaar).

Rietsuiker is wel lekkerder dan gewone suiker lijkt me, en daar heeft @mrsjones vast meer verstand van. Rum=Jum:thumbsup:
Drank is nooit off topic ...

Terug
Bovenaan