• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Opvouwbare zonnelader LIDL

De Veelvraat

Prepper
af280c1c27759d5845a2823e45f3fe23.jpeg

Prijs (39.99) valt reuze mee. En ik heb geen zin om 'prijs x 3' te betalen omdat er 'Extreme Survival Bear G.' op staat. Iemand ervaring met deze zonnelader?

https://www.lidl-shop.be/nl-BE/SILVERCREST-Opvouwbare-zonnelader/p100193601

Beschrijving

• Voor het mobiel laden van smartphones, tablets, E-books etc
  • Met 2 USB-poorten
  • 4 hoogwaardige, polykristallijne zonnecellen voor 13,2 W gecombineerd ingangsvermogen
  • Uitgang met max. 2 A stroomsterkte tijdens een wolkenloze zomerse dag (afhankelijk van de intensiteit van de zon)
  • Opvouwbaar tot ca. A4-grootte voor eenvoudig transport
  • Ogen voor het handig ophangen, bijv. aan de rugzak
  • Met geïntegreerde opbergtas
Technische gegevens
Ingangsvermogen: 13,2 W

Afmetingen
  • Gesloten: ca. 27,5 x 19 x 3,8 cm
  • Open: ca. 27,5 x 90 cm

• Leuk
Waarderingen: Erny
Laatst bewerkt:
Geen ervaring mee, wel met Goal Zero en X-torm.

Beide zijn top, maar Goal Zero is wel erg duur.

X-torm is wat meer betaalbaar.

Voor een succesvolle werking adviseer ik wel om er een powerbank bij te doen (bij elk type/merk zonnepaneeltje).

De power bank laad je op en daarmee je mobiele apparatuur.

Als je een beetje ruime capaciteit neem dan heb je altijd genoeg energie, ook als je een dagje wat minder zon hebt.

Hier een linkje met wat prijzen:

https://www.solarpowersupply.nl/productgroepen/solar-kits

Let op, als je goed zoekt op internet dan kan je misschien nog een goedkoper adres vinden.

Ik heb wel een powerbank of 5 liggen. Paar van 2000 mAh en van 6000 mAh. Komen allen van de Action. Ben eigenlijk aan het wachten tot ze er eens binnen hebben van 10.000 mAh voor een tientje per stuk. Kan ik me er dan gelijk 5 aanschaffen. Ik geloof niet dat die van GoalZero (prijs x 5) beter zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb wel een powerbank of 5 liggen. Paar van 2000 mAh en van 6000 mAh. Komen allen van de Action. Ben eigenlijk aan het wachten tot ze er eens binnen hebben van 10.000 mAh voor een tientje per stuk. Kan ik me er dan gelijk 5 aanschaffen. Ik geloof niet dat die van GoalZero (prijs x 5) beter zijn.

Denk wel dat er iets verschil is, maar een uitvoerige test moet dit uitwijzen.

In de meest recente consumenten test kwam X-torm er wel heel goed uit

Ik heb wel een powerbank of 5 liggen

Uiteindelijk heb je waarschijnlijk meer aan een batterijlader die je aan het paneel kunt hangen, de batterijen kun je dan en gebruiken om apparatuur op te laden en eventueel in andere elektronica zoals zaklampen, radio enz.

Uiteindelijk heb je waarschijnlijk meer aan een batterijlader die je aan het paneel kunt hangen, de batterijen kun je dan en gebruiken om apparatuur op te laden en eventueel in andere elektronica zoals zaklampen, radio enz.

Ik zou voor allebei gaan, O wacht dat heb ik ook LOL:D

Ding is wel ok, heeft wel echt zon nodig om iets te doen. Ik gebruik hem met een powerbank als buffer, dan heb je eigenlijk altijd genoeg stroom om te laden.

Ieder z'n ding. Ik heb flink de tijd genomen om te kijken of ik goedkoper uit kon zijn in China en uiteindelijk een tweedehands Goal Zero Guide 10 plus setje met Nomad 7 paneeltje gekocht. Geen spijt van, doet het ook als de zon niet volop schijnt, laadt mijn AA's, e-sigaret, zelfs dikke 18650 in m'n Olight S30RII in een paar uur als het zonnig is.

Nu is de techniek van GZ inmiddels al weer een paar jaar op de markt, dus het kan goedkoper en dat lijkt XStorm te zijn. In hoeverre inmiddels China/Lidl paneeltjes ook bij mindere lichtsterktes nog laden, heb ik geen weet van, daar kan ook in een jaar veel veranderd zijn. Kwestie van uitproberen. :)

Wij hebben er ook een aangeschaft bij de Lidl en deze bevalt ons erg goed, de zonnepaneel werkt al bij weinig zon en ook achter glas werkt deze zeer goed. Zelf wilde we ook niet veel geld neertellen alleen voor de naam "goalzero" en is het bij ons zeker geen miskoop geweest en doet deze het werk ook gewoon wat hij behoort te doen zoals bijvoorbeeld een telefoon opladen.

@De Veelvraat Bedankt voor de tip! :cool: @Vempain bedankt voor de review. :)

Hoorde gister dat ik van iemand zijn oude notebook krijg met nogal slechte accu dus dan heb ik deze wel nodig bij m'n huisje. Daar kan mijn Action Accu niet tegenop, die was wel afdoende voor mijn telefoonoplaadbehoefte aldaar.
Dus net de zonnelader besteld. :D

• Leuk
Waarderingen: Ray
@Flos, hij komt vanaf 29-08 in de winkel, in de webshop is hij nu al te bestellen (+2,99 aan verzendkosten) maar wordt hij dan ook pas vanaf 29-08 geleverd. :cool:

• Leuk
Waarderingen: Flos
Laatst bewerkt:
Heb die Anker binnen die @Floesh ook had gekocht.
@Erny ik zou niet teveel verwachten mbt een accu oplader voor een laptop. Die dingen vreten nogal veel stroom. Ik zou daarom gewoon een nieuwe accu bestellen bij de Amazon bijvoorbeeld. Of investeren in een grote powerbank waar je ook een laptop op kan aansluiten.

Drie panelen is eigenlijk wel de ideale grootte.
Opladen van mijn telefoon doet hij prima met deze zon. Ligt er een nu een uurtje aan en is op 50%. Gisterenavond geprobeerd in de avond zon, vanaf 18.00, maar die gaf duidelijk te weinig licht.

• Leuk
Waarderingen: Erny
Ik heb gister het paneel van de Lidl nog geprobeerd en had hem eerst in de schaduw van een boom gehangen, dus zonder direct zonlicht op het paneel en dat was al voldoende voor m'n smartphone op te gaan laden en ook daadwerkelijk het accupercentage te doen oplopen. als je het paneel echter op een zwaarbewolkte dag gebruikt, dan registreert m'n smartphone wel dat er een lader aangekoppeld is, maar de opgeleverde spanning is dan gelijk tot minder dan dat het toestel verbruikt, dus is dan enkel te gebruiken om langer met je accu te kunnen doen voordat die is leeg getrokken.
Al met al een leuk zonnepaneeltje voor z'n geld, maar het is geen daglichtpaneel,... maar daar is de prijs dan ook naar.

Ik had ook nog zitten kijken bij de reviews voor de anker, maar ook dit is geen daglichtpaneel en zal dan ook evenredig presteren, echter dan met wat meer vermogen, als was daar ook de nodige verwarring over of het paneel wel werkelijk 21 w levert, maar dat zal ook zo zijn voor het paneel van de Lidl.

Dus alle waren naar zijn geld en is het dus niet te verwachten dat deze paneeltjes gelijk/beter presteren dan de duurdere. Wel een leuke low-budget oplossing voor als het budget ontbreekt om een paneel in het duurder segment aan te schaffen:thumpsup:

Terug
Bovenaan