Erny
Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Wie kweekt er ook pepers en welke dan en hoe en waar? Doe je ook aan voeding en speciale omstandigheden? En wat doe je er mee als ze rijp zijn? Sausjes, sambals, poeders, peperolie, peperpleisters?
Dát wil ik graag in dit topic lezen en vooral ook zien a.d.h.v. foto's.
Zelf heb ik vandaag (zondag 14 februari) met goedkeuring van de kosmos, was vandaag een vruchtdag, mijn peperzaden gezaaid. Gekozen voor wat oude favorieten en pepers voor de heerlijke gele Hotsauce en wat pepers/paprika's om mee te koken én wat nieuwe soorten.
Voor mij het begin van het moestuinseizoen.
De soorten die ik heb gezaaid:
Black Pearl
Cheyenne
Habanero Golden Yellow
Goat's Weed
Habanero Naranja Picante
Hot Baby (Peppadew)
Serrano Purple
Etna
Pimenta da Neyde
Oro Del Equador
Lemon Drop
Aji Blanco Cristal
Alma Paprika
Artist
Balassa F1
Splendens
PdPdP
Pimento de Padron
Dat zijn 18 soorten waarvan 56 plantjes kunnen komen als alles kiemt...
De twee bakjes staan op warmtematjes (van de Repshop) onder TL's (18W) in een stellingkastje (Hyllis) met dikke fabrieks-alufolie eromheen.
De komende dagen ga ik de temperatuur goed in de gaten houden, moet ergens tussen de 25 en 27 graden zijn. Zodra de kiemen boven de grond zijn gaat de temperatuur wat naar beneden naar ongeveer 22 graden. En gaan de lampen zo'n 16 uur per dag aan.
Later als ze groter zijn na wat verpotsessies krijgen ze dan A+B voeding (Billie) en zo af en toe wat Noekenpoekensap.
Nu is het de komende tijd eerst spannend... welke kiemen zijn het eerst boven en welke laten op zich wachten...
Dát wil ik graag in dit topic lezen en vooral ook zien a.d.h.v. foto's.
Zelf heb ik vandaag (zondag 14 februari) met goedkeuring van de kosmos, was vandaag een vruchtdag, mijn peperzaden gezaaid. Gekozen voor wat oude favorieten en pepers voor de heerlijke gele Hotsauce en wat pepers/paprika's om mee te koken én wat nieuwe soorten.
Voor mij het begin van het moestuinseizoen.
De soorten die ik heb gezaaid:
Black Pearl
Cheyenne
Habanero Golden Yellow
Goat's Weed
Habanero Naranja Picante
Hot Baby (Peppadew)
Serrano Purple
Etna
Pimenta da Neyde
Oro Del Equador
Lemon Drop
Aji Blanco Cristal
Alma Paprika
Artist
Balassa F1
Splendens
PdPdP
Pimento de Padron
Dat zijn 18 soorten waarvan 56 plantjes kunnen komen als alles kiemt...
De twee bakjes staan op warmtematjes (van de Repshop) onder TL's (18W) in een stellingkastje (Hyllis) met dikke fabrieks-alufolie eromheen.
De komende dagen ga ik de temperatuur goed in de gaten houden, moet ergens tussen de 25 en 27 graden zijn. Zodra de kiemen boven de grond zijn gaat de temperatuur wat naar beneden naar ongeveer 22 graden. En gaan de lampen zo'n 16 uur per dag aan.
Later als ze groter zijn na wat verpotsessies krijgen ze dan A+B voeding (Billie) en zo af en toe wat Noekenpoekensap.
Nu is het de komende tijd eerst spannend... welke kiemen zijn het eerst boven en welke laten op zich wachten...