Peperolie
Nou had ik nog wat mooie rode gedroogde pepertjes liggen, lekker heet en prima geschikt voor Peperolie had ik zo in gedachten. Peper is de Goat's Weed.
En laat ik nou dit weekend wat leuke flesjes hier voor hebben opgelopen, waarvoor dank.
Dus tijd om daar wat pepers in te steken.
De "betere" manier van peperolie maken is om de gedroogde pepers in een fles met olie lang te laten trekken, en daarna de olie af te gieten en in een schone fles te doen, met eventueel wat nieuwe gedroogde pepers erin ter decoratie.
Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
En dus ook dit x niet.
Flesjes, trechtertje, zonnebloemolie en de Goat's Weed (blijft bij drogen heel mooi helder rood).
In elk flesje heb in zo'n twee pepertjes gepropt, hoop dat het genoeg is om de olie scherp genoeg te maken, als ik er veel meer in zou steken blijft er zo weinig ruimte voor de olie over.
De flesjes heb ik van te voren niét uitgespoeld omdat het restje drank misschien wel een extra dimensie aan de olie zou kunnen geven? Wie weet.
Afgevuld met de olie...
En klaar. Nu staan ze in een donkere kast te trekken en ik zal ze met enige regelmaat even schudden.
Mooie kleine flesjes, handig om altijd bij me te hebben om het eten wat op te kicken.
En ook leuk om weg te geven natuurlijk.
Maar eerst nog even geduld hebben dus.