RockyFlats
Ruttaan
Ik ben ook benieuwd, zit te denken om er hvo 100 diesel in te doen. Proberen of het ruikt.
Mss heeft iemand hier al ervaring mee.
@Storm, dieselolie stinkt niet meer dan petroleum denk ik maar even simpel, dus zal het bij verbranding wel zo'n beetje hetzelfde ruikbaar zijn. Of probeer zo'n dieselkacheltje. Die hebben een gesloten verbranding en dan houd je het fijnstof en de geur sowieso buitenshuis. Ze maken wel iets geluid en er moet een klein afvoergas-slangetje naar buiten, maar het is zo gezonder en goedkoper dan petroleum.
Het zou knap dom zijn om diesel in een petroleum apparaat te verbranden. Ongeacht of iemand dat al eens uitgeprobeerd heeft met een zibro kachel.
Als je met dat idee rondloopt dan snap je weinig van je petroleum apparaat en hoe die werkt.
Je gooit je tank van je benzine auto toch ook niet vol met diesel?
@petroman, een petroleumkachel is geen auto, snap dat toch eens. Ik zie weleens mensen kachel op de weg, en haal dan m'n schouders op. Maarrrr, zodra ik iemand op een kachel op de weg zie, dan spreek ik hem vriendelijk aan, want dat ben jij dan vast!? Vrrroem, vroem!
Nu kan je mij vast duidelijk uitleggen waarom die gedachte dan zo "dom" zou zijn, in bijvoorbeeld een noodsituatie, zonder petroleum???
Ik ben razend benieuwd...!
https://www.startpagina.nl/v/elektr...pparaten/vraag/470506/diesel-petroleumkachel/