serieus
ik zoek al tijden een pomp met petroleum in de buurt en nu ga jij mij vertellen dat ik dit typ op 7 km afstand van een pomp in werkendam .
@JJbushcraft , ik ben als zuinige Hollander dan toch een echte Belg.
Voor jou is het circa 57 km naar Minderhout (B), dus 114 km retour / 18 (stel km/l) * €1,73 (Euro 95 E10 in B) = €10,95 benzinekosten, even afgezien van slijtage. Nu zie ik dat de petroleum-dagprijs daar €1,31/l is.
https://www.uwtuinendier.com/webshop/zuivere-petroleum-c-voor-petroleumkachels-zibro/dM99K
Als de petroleum in Werkendam €2,05/l kost dan is dat toch nog €0,74/l duurder.
Ga je het in Minderhout halen dan speel je bij 10,95/0,74= minder dan 15 liter al "kiet" en bij 20 liter heb je al een dikke zak patat verdiend. Nu zijn drie jerrycans van 20 liter toch nog wel aan te slepen, en dat is dan 45*0,74=€ 40 voordeel bij totale kosten van € 91,27. En dan heb je er nog een leuk ritje aan ook. Neem je onderweg ook het geweldige Van Cranenbroek in Dongen nog mee, dan koop je er daar prima spijkerbroeken voor €15 elk bij, en allerlei andere prima zooi voor weinig (jerrycans?) en de besparingen passen gewoonweg niet meer in de portemonee.
Het is maar een idee...
Als je de tijd en een auto hebt, dan loont zich zo'n ritje snel. Nu is 60 liter petroleum ook wel "een bekkie" natuurlijk, maar als je voorraad wilt of wellicht met een ander deelt?