• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Powerbank of Goal Zero zonnepaneel(tje)

@Arie , Dat scheelt al snel €59,95 met waar ik hem het voordeligste vond. Zeg maar de helft dus.
Ik zag dat alleen de winkel in Utrecht hem nog op voorraad had van alle Perry winkels, dus meteen besteld.

Thanks!

Maar ik kan het niet duidelijk vinden, op de foto zitten er batterijen in, maar deze zitten er niet bij toch?
Als ik het ding oplaad, laad ik dan een interne (Li-ion) batterij op, of de AA batterijen?

@Niels
Je hebt dus de guide 10plus gekozen.
Ja er zitten 4 AA batterijen bij en een adapter om in de huidige lader AAA batterijen te kunnen laden.
Het zijn gewone nimh batterijen.
Maar ik kan er makelijk een iphone 6s mee opladen.
Het opladen op zonnige dagen werk ook heel goed en je kan je telefoon en je batterijen er tegelijk mee opladen.

Hier staat meer info over de mensen die besteld hebben op dit forum waaronder ik er ook 1 ben.

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/wat-heb-jij-aan-preppen-gedaan-vandaag.343/page-45

@knapzak , daar ga ik kijken!

@Arie , Weet je zo ook welke energie er gebruikt word als ik de (opgeladen) Guide 10 gebruik zonder aangesloten paneel, en er een USB apparaat mee oplaad?
Komt de energie dan uit de AA batterijen, of zit er ook nog een soort interne (li-ion?) batterij in als zijne "powerbank"?
Ik kan die info op internet echt slecht achterhalen.

Er zit geen accu pack in anders als de batterij houder/lader.
Die 4aa battrijen is de accu pack die zo een dubbele functie heeft.
Dus off je laat batterijen op en je telefoon maar je kan ook zonder zonnepaneel alleen me je powerbank dus de houder met aa batterijen je telefoon op laden.

image.jpg

image.jpg

Handig om ooh het formaat van het ding even te zien t.o.v. je hand. Mooi klein ding.

Ik heb hem ook besteld, maar nog steeds niks binnen gekregen. :mad: Te triest voor woorden. Hmm wel oude batterijen 2012) ben benieuwd hoe lang ze hun lading vasthouden. Maar inderdaad heel mooi compact!

Hoeveel elektrische apapratuur heb je die voorzien moet worden van spanning of van opgeladen batterijen?
Ik denk aan een radiootje, zaklamp, gps of navigatie.

Ik heb hem ook besteld, maar nog steeds niks binnen gekregen. :mad: Te triest voor woorden. Hmm wel oude batterijen 2012) ben benieuwd hoe lang ze hun lading vasthouden. Maar inderdaad heel mooi compact!

Als het één geseald pakket is dan kunnen die batterijen wel eens de reden zijn waarom de hoge korting gegeven wordt. Voordat ze gaan lekken of overstuur zijn de boel verkopen.

Die accu's interesseren mij niet, ik heb er nog zat op voorraad en anders is de Ikea vlakbij ;)

Ik denk eerder dat ze stoppen met goal zero.

Als het één geseald pakket is dan kunnen die batterijen wel eens de reden zijn waarom de hoge korting gegeven wordt. Voordat ze gaan lekken of overstuur zijn de boel verkopen.

Groot voordeel aan zo'n Guide 10 Plus is dat je er gewoon een vers setje oplaadbare AA's in drukt. :)

Dat is inderdaad een dikke plus.
als je een powerbank hebt met Li-ion's is het minder makkelijk, en je moet heel erg weten waar je mee bezig bent.

Ja, dat kan. Je kan ook een 2e accu voor je laptop kopen als het alleen om je laptop te doen is.
Je kan ook een lader bouwen voor je laptopaccu met een zonnepaneel.

Weet er iemand trouwens, een goeie powerbank (geen goalzero) die , pass through charging, ondersteundt.?

Terug
Bovenaan