L
LadyPrepper
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mij betekent preppen letterlijk "goed voorbereid zijn op onvoorziene omstandigheden". Dus niet alleen op het einde van de wereld (let's Stay Optimistic) of rampen maar ook op noodsituaties in het dagelijkse leven. Omdat ik veel reis (vlieg) en dat al vanaf jongs af aan doe, weet ik wat daar allemaal mis kan gaan, van vertraging, tot vliegtuig missen, tot overboekingen en ontbrekende bagage en extreme weers- omstandigheden. Op dit moment staan er letterlijk duizenden mensen al uren in de rij op Schiphol omdat de mist van vandaag heeft gezorgd voor veel gecancelde vluchten. Ze staan in de rij met louter een flesje gekregen water, hebben geen eten, geen spullen in hun handbagage voor een eventuele extra overnachting en veelal geen extra geld of middelen om dat zelf te regelen. Ze zijn ten einde raad en verwachten dat de luchtvaartmaatschappij voor hen zal zorgen. Dat is niet zo. Een voucher van 12 euro en heel soms een boeking in een niet zo best hotel, waar het eten op is en je met een dure taxi heen moet, is het hoogst haalbare meestal. Omdat je nooit weet wat er gebeurt (ook als je vliegt) heb ik altijd in mijn handbagage alles bij me voor de eerste twee dagen (en ik verplicht mijn gezin dat ook te doen), verder heb ik voldoende geld en middelen (Credit Cards maar ook snacks zoals noten, koekjes, gedroogd fruit) en regel zelf meteen een oplossing als er calamiteiten zijn. Ik vraag me af of jullie dat ook doen? De discussie is dus niet of je het eens bent met de magere service van de luchtvaartmaatschappijen, maar of je ook "prepared" bent als je vliegt.