Hm, voor mij is het preppen voor het vliegtuig altijd wat lastig, aangezien ik alleen naar Zweden toe vlieg en dan altijd met alleen handbagage. Dan moet ik in de handbagage dus alles meenemen dat ik nodig heb, wat vaak al een hele klus an sich is.
Wel neem ik altijd een leeg waterflesje mee, om in de badkamer na de douane te vullen met water, voldoende te eten, en kleding ed heb ik dan natuurlijk sowieso bij me voor de vakantie.
Met de auto ben ik denk ik wel goed voorbereid, heb standaard jerrycan benzine, olie, water, koelvloeistof in de auto, voldoende reservelampen, zekeringen ed, natuurlijk het standaard auto-gereedschap, wollen dekens, en dan staat er altijd een doos met EHBOspul, eten, (strip)boeken, sleepkabel en nou ja god weet wat eigenlijk in de kofferbak. Het is in ieder geval een grote doos vol met dingen die ooit wel handig zouden kunnen zijn
Dan heb ik standaard nog m'n rugzak mee als ik op pad ga, afhankelijk van wat ik ga doen stel ik de inhoud daarvan samen. Al met al redelijk compleet denk ik, al is er natuurlijk altijd ruimte voor verbetering.