Goed plan, maar realiseer je dan ook dat andere partners dit ook gaan doen als wij in de shit zitten.
Wanhoop niet
@petroman, de partners in crime drukken ons ook dan wel verder in de shit. Er valt dan altijd wel weer een gaspijpje op te blazen of conflict aan te wakkeren.
Verder vind ik de uitleg van oorzaak en gevolg hier nogal kinderlijk.
Oei, dat kan door partners worden gezien als sfregio,
@petroman . Soms is er een kindertaaltje nodig om iets te laten doordringen...
Niemand heeft iemand in Jemen opgedragen om schepen in internationale wateren aan te vallen.
Klopt helemaal, natuurlijk niet, die raketten kwamen vanzelf in beweging!
Niemand heeft Iran opgedragen om allerlei conflicten aan te wakkeren.
Actie-reactie
@petroman , zou dat het kunnen zijn? Net zoals wat je krijgt als je regeringen omver werpt, stookt en dicht op iemands huid kruipt? Ongewenste intimiteiten... Of een vriendje zo enorm lief vinden dat we genocide over het hoofd zien en het vliegtuig in de lucht houden waarmee men het pleegt? 11.000 kinderen inmiddels... vermoord door een vriendje... Ach...
En ja je kan (ver) terug in de tijd gaan om je gelijk te halen maar de Romeinen (Italianen) waren ook heer en meester over een groot deel van wat nu Europa heet. Gaan we daar ook (grond)"rechten" aan ontlenen?
Deze wending en bedoeling, begrijp ik niet, maar kan je wellicht verduidelijken? Je ziet er wellicht kansen voor "onze familie"?
België was ooit een deel van Holland, zullen we daar dan ook maar binnenvallen?
Nee
@petroman , dat lijkt mij geen goed idee.
De ellende is, dat er lieden zijn die oorzaak en gevolg niet uit elkaar kunnen houden. Die niet snappen dat een ander "niet van onvrijwillige sex gediend is", en hun verweer als agressie opvatten. Lieden die een ander de eigen wil opleggen de gewoonste zaak vinden en die selectief sch**t hebben aan morele waarden en wat een ander vindt. En, die er gewoon op los slaan.
Hoe dat komt? Beperkter vermogens, onnozelheid, kwade wil, of een combinatie ervan?
Wat het ook is, het zorgt voor veel ellende. En het wordt onze ondergang als dat niet verandert. Kijk naar het sentiment in de wereld en het stemgedrag bij VN resoluties, en je ziet dat "onze familie" er niet best voor staat, il gregario...
Daarmee kan De Telegraaf dan mooi haar artikel openen. Als ze niet aan censuur onderhevig is tenminste