Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het werk ongeveer wel hetzelfde als de hogedrukpan, maar niet helemaal. De gewone hogedrukpan (of presspot zoals wij die noemen) mag dus niet gebruikt worden voor het wecken. Ik vermoed dat @Cardhu misschien meer weet waarom dit niet hetzelfde is.
Sorry, had misschien niet "wecken" maar "cannen" moeten gebruiken. Ik heb altijd gelezen dat je niet mag pressure cannen in een gewone hogedrukpan. Gewoon wecken zal je dan inderdaad kunnen doen (mits dat de potten de bodem niet raken?).Natuurlijk kan je wel wecken in een pressure cooker, maar dan zonder deksel. Met deksel kan je inblikken (maar dan vaak in glas). Wel moet je de druk in de pan aanpassen, dit dmv gewichtjes op de uitgang voor de stoom, aan de hoogte t.o.v. zeenivo, waar je je bevindt. Dit omdat een pressure cooker dus naar + 100 graden celcius gaat, en water een ander kookpunt heeft bij andere luchtdruk (lees hoogte t.o.v. zeenivo dus)
Sorry, had misschien niet "wecken" maar "cannen" moeten gebruiken. Ik heb altijd gelezen dat je niet mag pressure cannen in een gewone hogedrukpan. Gewoon wecken zal je dan inderdaad kunnen doen (mits dat de potten de bodem niet raken?).
Een pressure canner bereikt aanzienlijk hogere temperaturen dan een reguliere weckketel (tot ca 121 graden celcius) en wordt daarom beschouwd als de meest veilige manier om vlees, soepen en bepaalde groenten in te maken (houdbaar maken/ cannen/ wecken)
De pressure canner waar @Mayo het over heeft is aanzienlijk groter dan de reguliere hoge druk (of snelkook) pan die we hier kennen.
Met deze kleine pannen heb ik geen ervaring; geen idee of je hier voedsel mee kunt inwecken.
Ik heb mijn lids (aluminium deksels) destijds online bij K-mart besteld.
En ik zit maar te wachten op mn verzendbevestiging uit Georgia......Voor de 23-qrt Presto..