JamHard
Prepper goeroe
Zelf ben ik bezig steeds meer vaardigheden en kennis te vergaren, waardoor ik uiteindelijk steeds minder materiaal nodig heb en dit tot een minimum kan beperken. Dit zal er dan voornamelijk op neer komen dat die minimale gear wel zwaarder is, omdat mijn voorkeur uitgaat naar wat meer bewezen materialen en dus ook helaas wat zwaarder, maar door de ervaring die ik in het begin heb opgedaan met lichtgewicht materiaal ben ik daar toch van terug gekomen, want het is echt niet tof als als je materiaal het midden in de winter tijdens primitievere omstandigheden het begeeft en je allerlei kunsten uit moet halen om jezelf dan te kunnen redden.
In goede tijden overkomelijk, in slechte tijden onacceptabel.
Dan maar meer kennis met minder materiaal dat zich over de tijd bewezen heeft als behoorlijk hufterproef te zijn, zoals canvas, wol en vacht als shelter.:thumbsup:
Ik zeg hiermee niet dat alle nieuwe materialen en technieken slechter zijn, echter dat dit voor het merendeel voor mij niet werkt.
Vandaar dat ik de term 'hufterproef' nog wel eens wil opschalen naar ´JamHardProef'
Uiteindelijk gaat het er om, dat de materialen die je meeneemt je je leven aan toe durft te vertrouwen in de meest uiteenlopende omstandigheden.
In goede tijden overkomelijk, in slechte tijden onacceptabel.
Dan maar meer kennis met minder materiaal dat zich over de tijd bewezen heeft als behoorlijk hufterproef te zijn, zoals canvas, wol en vacht als shelter.:thumbsup:
Ik zeg hiermee niet dat alle nieuwe materialen en technieken slechter zijn, echter dat dit voor het merendeel voor mij niet werkt.
Vandaar dat ik de term 'hufterproef' nog wel eens wil opschalen naar ´JamHardProef'
Uiteindelijk gaat het er om, dat de materialen die je meeneemt je je leven aan toe durft te vertrouwen in de meest uiteenlopende omstandigheden.