.xlsx was de truuk. ;-) Of alle frequenties nog actueel zijn??
Ik heb hier een koppeltje BF-888 staan naast een Wouxun KG-UV8D, die Chineese porto's zijn doorgaans prima.
Verwacht echter niet veel van die VHF/UHF portootjes met betrekking tot de te overbruggen afstand. (Ongeacht of het een goedkope Chineese Aliexpress levering is of een "made in Japan of Germany", De Chineese kwaliteits controle ligt lager.)
Met de KD-C1 porto heb je misschien "maar" 16 geheugenplaatsen. Op zich kun jeje daar lokaal prima mee redden.
Het is een beetje de vraag welke frequenties je in je porto wilt hebben?
Een paar LPD en PMR frequencies, lokale repeater(s) en mogelijk een boven regionale repeater op UHF. En dan wel of geen CTSS of DCS.
Welke kanalen zou ik erin zetten om een zo breed mogelijk gebruik van de porto te hebben?
Voor de dual banders VHF/UHF is het niet zo moeilijk, die beschikken vaak over 200 of meer geheugenplaatsen.
- Alle PMR en LPD kanalen, geen DCS ofzo. Tenzij gecombineerd met "eigen"porto's zoals hier beneden met de UHF.
- Alle relevante repeaters
- algemene oproepkanalen VHF en UHF
Voor de UHF met 16 kanalen.
- eerste 6 PMR kanalen, laatste 2 daarvan met CTCSS
- eerste 6 LPD kanalen, ook hiervan de laatste 2 met DCS. (Enkel om wat rust te verkrijgen mocht het wel druk gaan worden.)
- 3 kanalen voor repeaters PI2NOS / lokaal
- laatste kanaal op 433.500Mhz , algemeen oproepkanaal UHF
Voor uitluisteren zou ik een scanner gebruiken, die scant de frequentie veel sneller af dan een porto.
Just my 2 cents (op het moment). You're free to shoot at it.