• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Review] Kingsfood (Jachtschotel)

Jasje

Prepper goeroe
Gewoon eens om te proberen maar een aantal maaltjes getest. Gekocht bij een dumpzaak in Ommen waar er genoeg keus is, aldus hun website. Als eerste genomineerd voor mij was de Jachtschotel met Parijse aardappelen van het merk Kingsfood. Het idee voor mij was vooral om te proeven en te kijken welk doel het kan hebben: trektocht/vakantie/preppen of gewoon af en toe zomaar.
Plastic eraf en in een pan met water gelegd. Je pan dient voor dit noodvoedsel wel een diameter of hoogte te hebben van zo'n 13 cm anders past het lastig. Je kunt het koud eten volgens de verpakking maar dat lijkt me niks.



Ondanks het 10 minuten kokende water is het zakje er gewoon met de hand uit te halen. De leatherman kon dus weer in het foedraaltje. Het zakje was prima met de hand los te scheuren dus ook daar geen gereedschap voor nodig.
8bdfb51.jpg

Echt overdadige maaltijdgeur komt er niet vanaf maar de verhouding tussen de aardappelen, vlees en jus is goed. Genoeg jus maar toch niet waterig. Het smaakte goed en dan is 400 gram in no-time wel op.

9fec294.jpg


Dit maaltje (Nederlands product overigens) koste me € 2.95 en was houdbaar tot mei 2016. Om zo te eten volstaat het wel maar na een vermoeiende trektocht wil je toch meer en is het niet genoeg. Je kunt er dan twee pakjes van op eten bij wijze van spreken. Daar staat het gewicht dan wel weer tegenover.

Het lijken me prima maaltijden om bij een dump te scoren voor weinig geld en het dan gelijk mee te nemen op een tocht of activiteit. Na deze maaltijd heb ik nog een Hete kip schotel (met exp.date juli 2015) gegeten. Deze kan ik dezelfde bevindingen meegeven.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Kingsfood.... Komt me erg bekend voor. Lidl of Aldi al dan niet Duits, volgens mij voerden die dat merk ook. Weet wel dat de kant en klaar 1 bliks gerechten van de Lidl (Duits) beter waren. Of was het toch die van de Aldi? Ik weet het niet meer.... :confused:
 

QuickFix

Diehard Prepper
Voor zover ik weet is Kingsfood het huismerk van de Aldi (en ik dacht gemaakt in de fabrieken van Struyk).
 

fubar

Elementary prepper
Deze kregen we in het leger.
Werden per 20 aangeleverd in stevige doos
Wat kruiden erover,dan redelijk te doen.
koud eten niet aan te raden,wel binnen te houden.

Sommige mensen kennen deze via de sc. .50 muntiekistje zakken in het water bij het kampvuur.
En snavelen maar
 

Flos

SHTF Expert
Ik vraag mij af waarom dit de naam jachtschotel heeft?
Heb je er moeten achter jagen om hem te bemachtigen.
Of zit er echt vlees in van wild.
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik vraag mij af waarom dit de naam jachtschotel heeft?
Heb je er moeten achter jagen om hem te bemachtigen.
Of zit er echt vlees in van wild.

jachtschotel
jachtschotel zelfst.naamw. voeding ovenschotel in de Hollandse versie bestaande uit (rund)vlees, aardappelen, zure appels en uien
 

Jasje

Prepper goeroe
Hihi :), nee ik heb er niet voor hoeven jagen, hooguit koopjesjagen. Maar ja, het beestje moet gewoon een naam hebben om een indicatie te geven van de smaak. Ik heb bij dezelfde dump meerdere rantsoenen geprobeerd. Wellicht vloeien er wel meerder mini-reviews uit voort. Bij deze zaten er wel stukjes vlees bij, maar erg wild zal het niet geweest zijn
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Tijdens de scouting idd veelvuldig dat soort dingen gegeten maar dat waren blikken versies. Kwamen idd van Struik vandaan. En prima te eten. Dus link Struik - Kingsfood - Aldi is snel gelegd. Hebben zelf van die Struik maaltijdsoepen liggen (bonus=inslaan), toch wel favoriet in vergelijking met de andere "gevestigde" merken.
 

Jasje

Prepper goeroe
Tijdens de scouting idd veelvuldig dat soort dingen gegeten maar dat waren blikken versies. Kwamen idd van Struik vandaan. En prima te eten. Dus link Struik - Kingsfood - Aldi is snel gelegd. Hebben zelf van die Struik maaltijdsoepen liggen (bonus=inslaan), toch wel favoriet in vergelijking met de andere "gevestigde" merken.

Via dezelfde weg (dump in Ommen) heb ik ook de "blikken versie" geprobeerd. Misschien had ik net de verkeerde maar ik vond 'm net iets tegenvallen (vooral structuur), maar verder wel te doen. De zakjes zoals in de review worden voor mij blijvertjes voor bv tochtjes, waarbij gewicht minder uitmaakt.
Bij Scouting worden deze zak/blik maaltijden ook nog steeds ingekocht voor de momenten of kampdagen waarop de kookstaf vrij heeft ;).
 

homerun

Diehard Prepper
@Jasje weet je ook of deze zakken na de houdsbaarheid datum nog goed zijn?
Ivm het vocht/water dat in de zakken zit als ze nog dicht zijn.

Ik zelf heb ze ook maar bij mij staat er ook dat ze na mei 2016 niet meer goed zijn.
En ik zou graag willen weten of deze dan ook echt niet goed meer zijn. Of nog wel.
Zelf kan ik er weinig tot niks op internet over terug vinden.
 

Jasje

Prepper goeroe
Ik heb er meerdere geregeld via genoemde dump @homerun zoals vermeld. Sommige enkele maanden over tht en soms ruim een jaar over tht. In alle gevallen kon ik de maaltjes niet betrappen op smaak verlies of ergere consequenties. Bij de dump in Ommen liggen ze ook relatief goed opgeslagen (niet in zon etc.) wat ik heb gezien. Ik zou me geen zorgen maken over een jaar oud pakje als je deze goed had opgeslagen, maar zou het niet nog jaren rekken.
Ik heb ze inmiddels allemaal op, maar ga er wel weer bestellen, over de datum of niet.
Voor de duidelijkheid nog: ik heb het over de zakjes en niet de blikken van Kingsfood. Die heb ik ook (en geproefd) maar iets andere ervaring mee.

Ik zou zeggen alvast; eet smakelijk. :)
 
F

frans81

Gast
Ik vraag mij af waarom dit de naam jachtschotel heeft?
Heb je er moeten achter jagen om hem te bemachtigen.
Of zit er echt vlees in van wild.

Soms is het namelijk een ware jacht om zoiets te bemachtigen , en al helemaal als er maar 10 zijn en je bent met 16 :lol::lol:
JACHTSCHOTEL :thumbsup:
Grapje natuurlijk .
Dat is hetzelfde als met PALINGWORST :confused::confused: ER zit geen paling in verwerkt :oops:
 

homerun

Diehard Prepper
Soms is het namelijk een ware jacht om zoiets te bemachtigen , en al helemaal als er maar 10 zijn en je bent met 16 :lol::lol:
JACHTSCHOTEL :thumbsup:
Grapje natuurlijk .
Dat is hetzelfde als met PALINGWORST :confused::confused: ER zit geen paling in verwerkt :oops:

Daar zal ik geen last van hebben denk ik.
Ik heb er net een 30 tal besteld :)

En @Jasje bedankt voor je uitleg!
Ik heb ze besteld!
 
Bovenaan