Harry Nack
Last (wo)man standing
Bij het stoken gaat de verf en wel af.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is het een idee om van het maken een eigen topic te maken ?
Ik denk dat iedereen wel punten heeft die hij/zij anders zouden willen zien, maar het wordt pas echt onoverzichtelijk als ze dat allemaal zouden uiten in de topics zelf, ipv pb.Ha omdat er voor het amken een hele discussie is over dit type stoves.
Dus ik dacht maken scheiden van algemene beschouwingen over dit type/soort kachels.
Maar hé wie ben ik, om dat zo maar te bedenken ?
Dat ziet er indrukwekkend uit, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bevindingen.Afgelopen zaterdag was het zover. De fik d'r in :thumbsup: De onderkant even buiten gezet, vulbuis erin en die volgegooid met pellets. Aangestoken en zonder problemen gelijk (tussentijds wel bijvullen uiteraard) 3uur laten fikken.
Van de week verder en gelijk een ontwerp maken voor de "opzet oven"
Bekijk bijlage 17886
Een mooi stuk vakwerk @Marcogs !
Om jaloers op te worden. Hier in Polen stook ik een houtkacheltje, maar dat vergt meer werk om die brandend te houden. Zo'n pelletstoker als jij gebouwd hebt is heel wat gebruiksvriendelijker. :thumbsup:
Geen houtjes hakken, stapelen en elke paar uur kachel bijvullen. En jouw versie werkt ook zonder elektriciteit, dus meer prep-bestendig. Wel nog afhankelijk van pellet aanvoer.
Mooi ding. Ik begrijp nu waar die ronde bak voor dient uit de begin fotos.
Voor in huis zou ik de grote trechter en vulpijp wat ronder maken en vooral de trehter kleiner of als een soort kolenkit gewoon los.
Ik weet niet hoe snel die vulpijp leeg is.
Voor het verhaal mis ik de fotos van wat er in de "tank" zit.
Hoe heet worden trechter en vulpijp op vol vermogen ?