• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Schakelen tussen dag en nacht tarief op draaischijfmeter

Wat ik begreep zit er in een digitale meter geen zender. In een slimme meter kan je het uitlezen uitzetten al gaat dat aan de kant van de leverancier. Het is dan min of meer een belofte hem niet uit te lezen.

Stekker cv er uit en nachtmeter staat stil

Geen koelkast, geen vriezer ?
Op je CV kan je meestal instellen of je CV pomp (die verkruikt) continu of met een bepaalde naloop wil laten draaien.
Ook zit er een wointerstand op die de pomp continu laat draaien.
Uitzetten zou ik niet doen. Alle bewegende delen lopen dan vast, bezinksel slaat neer etc etc.

@petroman nope, woon er nog niet. koelkast heb ik niet en vriezertje verbruikt 107 kWh per jaar, maar die staat daar nog niet.
Er is een radiator doorgeroest in de badkamer. Dus uit moest hij toch. Loopt goed leeg. Komen ze ook nog voor van de week.
Ik ga de gebruiksaanwijzing downloaden van de cv, want die zit er niet bij, en dan aan de studie.

Een vriend van mijn vader trekt elke keer na douche de stekker er uit van de cv, doet dat al jaren zonder problemen. Al moet ik zeggen dat dit een oudje is van 2000. Liefst schop ik dat hele ding er uit en weer terug naar gaskachel en keukengeiser. Veel goedkoper in verbruik en kosten.

Ik blijk op nieuwe stek al enkel tarief te hebben. Maand tarief is een stuk omlaag gezet :thumbsup: en moet helaas wel weer opnieuw mijn korting bij elkaar verdienen :( Zat al op 25% korting. Door de gas aansluiting is die pleite :mad:

Jaar afrekening gehad :lol: 384 kWh verbruikt afgelopen 12 maanden :fluit: :thumbsup: Heb weer € 7,- verdient aan nuon :oops:

Hier is de kogel door de kerk, ik krijg een nieuwe hoofdzekeringenkast en nieuwe meter, een slimme, ik vind het best.
Zo monitoren ze mijn gebruik, en kunnen ze zien wanneer ik meer en minder verbruik. Dit word straks steeds meer op lokaal niveau een issue met duurzame technieken, terugleveren, en opladen van auto's.

Terug
Bovenaan