• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

SHTF en huisdieren

Lijken en kadavers laten liggen is rampzalig voor de volksgezondheid.

zeer juist

de meeste ziekten en besmettingen en niet te vergeten ongedierte
komen voor waar kadavers blijven liggen, ongeacht welk kadaver

officieel zou je denken dat het de plicht is van de burger om in een dergelijke nood situatie
te helpen kadavers te ruimen

effectief zie je dat in ramp gebieden, de meeste mensen er niets aan doen en pas als ze er toe worden verplicht, met frisse tegenzin er aan gaan werken
( overigens, uitermate begrijpelijk hoor )

is er een boerderij of plek met veel dieren in de buurt
is het zaak om goed te bezien of je daar wel kan blijven

Even blonde vraag tussendoor: begraven of verbranden ok. Maar wat nu als water 1m boven maaivled staat ?
Zoals hierboven al gemeld: er drijft van alles rond je BOL.

Ik zou denken: begraven. Hebben de wurmen ed nog wat werk te verrichten.

Als dat kan jazeker
maar dan wel +/- 20cm diep minimaal
anders graven de beesten het uit

Even blonde vraag tussendoor: begraven of verbranden ok. Maar wat nu als water 1m boven maaivled staat ?
Zoals hierboven al gemeld: er drijft van alles rond je BOL.

Nee beslist geen blonde vraag. Zelfs een hele goede vraag

In dat geval heb je een bijna onoverkomelijk probleem

Afzinken kan je niet, want het lijk komt nu juist na enkele dagen boven drijven
En binnen de kortste keren heb je ook botulisme in je omgeving, dus het water wordt zelfs gevaarlijk ( niet alleen om te drinken maar ook besmetting via handen en spretteren/zwemmen )

de honderd katten uit de buurt, of de verzopen koeienstal en de boer en zijn familie , kunnen je dood worden als je niet oppast

Ik kan het wel lezen...moest wel inloggen, wat op zich raar is want de site zou gewoon leesbaar moeten zijn.

Ik kan het wel lezen...moest wel inloggen, wat op zich raar is want de site zou gewoon leesbaar moeten zijn.
Dat topic staat in de 'members only' sectie, dus is als gast niet te lezen...
Daarbij is het geen overbodige luxe om interessante topics/postings (door oud leden zelf en/of met verleende toestemming) over te hevelen, daar het niet bekend is hoelang de info beschikbaar zal blijven.
Een = Geen
Twee = Een

Daarbij is het geen overbodige luxe om interessante topics/postings (door oud leden zelf en/of met verleende toestemming) over te hevelen, daar het niet bekend is hoelang de info beschikbaar zal blijven.

HELEMAAL VOOR:thnx::thumbsup::fluit:
ik had al eerder geageerd tegen het verwijzen naar het andere forum
omdat je dan ( overdreven ) beter deze kan sluiten en op de index zetten "zie andere forum :) "

Waarom die twee niet voor het grootste deel samen voegen
desnoods als een niet meer bewerkbaar sub fora ( ik weet, probleem ,,,,, enz )

openen fluitend smily...mompelt iets over citaatrecht en auteursrecht...fluitend smily sluiten

Ik heb geen idee hoe ik het van een site na de andere kan overbrengen. Wie dit kan is welcome om het te doen.
Bij ramp moet je dieren in 2 groepen verdelen, nuttig en eetbaar. Dus bewaar je wakhond en geef hem de kat te eten. Breng je kippen na binnen en zorg dat ze eten heben. In geval van echte ramp is er weinig ruimte voor sentiment.
En ja ,lijkken ruimen......ik heb een tractor met een grafarm achtig hulpstuk.Daar mee hebben wij de dode dieren begraven. De mensen konden wij niet bij met de tractor, een graaf diep genoeg en groot genoeg voor 4 mensen is heel veel werk.bijna 2 dagen hebben wij eraan besteeds. Het is heftig om te doen, wij heben die mensen in tarp geleeg omdat wij wisten dat ze weer opgegraaf ging worden. Kisten en degelijk maken dat het langzamer vergaa,en dat is niet wat je wil. Lijken verbranden vraag heel veel brandstof. In geval van een epidemie,is denk ik ,lijken in hun huis verbranden het beste. Nou dat was weer een gezellig onderwerp.....

Dus bewaar je waakhond en geef hem de kat te eten.

Nou mijn katten zijn ook mijn waak katten. Niemand durft naar boven als mijn Kater op de overloop staat te blazen. Toen ik op vakantie was pasten mijn buren op mijn katten. Het voer was steeds weg maar ze zagen ze niet. Toen ze naar boven liepen om mijn slaapkamer te checken ging mijn Kater flink los en zijn mijn buren het huis uit gevlucht. Mijn Kater/ halve panter 'Rommel' is nogal een papa's kindje. Ze vertelden dat ik geen waakhond nodig had omdat ik al waakkatten had. Ze slapen beiden bij me onder de deken. En er is al wel eens een indringer geweest en ze schrokken eerder wakker waardoor ik wakker werd. Dus ze zijn mijn waakdieren en alarmsysteem tegelijk. Niet dollen met een kat in het nauw.

Om dat ik zoveel van ze houd, ga ik liever samen met ze ten onder als het zo ver komt,... en als het echt zou moeten schiet ik ze af denk ik. Ik zou ze in ieder geval nooit achterlaten. Ze kunnen niet meer voor zichzelf zorgen. Ze zijn te afhankelijk van me. En visa versa.

En ja kadavers/lijken is een van de grootste gezondheids gevaren klopt. Daarom zou ik ze slechts enkele dagen evan laten eten en vervolgen begraven inderdaad. Veerbranden is beter maar kost veel brandstof zeker. Kijk maar naar Goebels en zijn vrouw in 1945, die waren ook niet volledig verbrand en nog herkenbaar.

Hoii interessant onderwerp dieren.... Hier is het katvriendelijk dus mn katten lopen eigenlijk altijd buiten. Dagelijks muizen/ratten/vogels wat sochtends voor de deur liggen en een groot bos hiernaast dus ze redden zich prima,mocht de nood aan de man komen dan laat ik ze los dus. Mn katten zijn vooral op mij gericht en buiten mensenschuw, op mij na is er niemand die ze zo even oppakt zonder dat ie zn armen en gezicht open heeft liggen. . Dat doen ze ook bij mn vriend. De hond gaat mee.. we hebben een pitbull en ze is lekker waaks wat dat betreft, ze is het type stille bijter. Ze blaft niet maar trekt haar lip op en valt onverwacht uit... dat hebben we gemerkt toen 1 van de buren hier onverwacht via t raam naar binnen wou terwijl we aan het eten waren...als we iemand zelf bbinnen laten is er geen probleem

ik had een kat die is helaas niet meer, maar ik heb besloten geen kat meer te nemen en over een paar jaar een hond te nemen.
Dan beperk ik mijn keuze naar het soort honden die zelf wat eigen last kunnen dragen ( brokjes ,drinkbak ) en die goed bekend staan als lange lopers en wakers

Terug
Bovenaan