• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

SHTF ruilmiddel voor in je BOB

F

Floesh

Gast
Deze video van The Canadian Prepper gaat over een ideaal ruilmiddel in geval van een SHTF scenario om in je BOB te doen of thuis een voorraad(je) van aan te houden. Kleine flesjes sterke drank


Bij Gall&Gall (geen specifieke reclame, want bij Mitra verkopen ze het ook alleen iets duurder) kwam ik een setje tegen van 4 flesjes ad 5cl met de bekendste whisky's voor €9,99
1b9325b9-cefc-4a0f-8186-b7a54cd73146.png
 

Ray

SHTF Expert
Bij voorkeur in Duitsland aanschaffen, dat soort kleine flesjes, maar ja, dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.
25 kleine flesjes "Kummerling" kosten daar 17 euro oid.

Denk ook aan aanstekers als ruilmiddel, weegt weinig en zeer compact, sjag of sigaretten idem.

In de rugzak zijn ruilmiddelen best lastig, vanwege het beperkte gewicht wat je mee kunt slepen.
 
F

frans81

Gast
Als ruilmiddel iets bij je hebben voor in de BOB daar moet je goed over nadenken !
Het gewicht bepaald uiteindelijk hoeveel en waarvan hoeveel .
Drankjes in kleine flesjes hebben als nadeel dat het flesje vaak al zwaarder is als wat erin zit haha .
Een goed doordacht ruilmiddel is het ergens wel . Wie drinkt er nou niet graag even een paar vergetertjes of verwarmertjes of feestmakertjes haha .
Shag en aanstekers zoals @Ray al aangaf en misschien wel pijnstillers of pammetjes enz . Belangrijkste is helaas het gewicht :( en Hoe gewild het is en hoe zeldzaam iets kan worden .
 

Arie

Diehard Prepper
Is een pak sultana dan niet beter als ruil middel voor in de bob. Iedereen wil eten toch tijdens een shtf inplaats van een hakbijl.
Ik denk dat drank en sigaretten leuk zijn als je bug in doet en je de parkeerplaats van de lokale supermarkt gebruikt als ontmoetings plek.
 

Dreutel

Prepper goeroe
@foxy riep op het oude forum altijd dat xxx-magazines het in zijn ogen goed zouden doen als ruilmiddel. :)

En bedenk ook dat je voor het zelfde geld in plaats van die vier miniflesjes van @Floesh ook een liter goedkope jenever o.i.d. kunt kopen.
 

Flos

SHTF Expert
Nu stel ik mij zelf de vraag. Waarom ruilmiddel mee sleuren in jou rugzag als je voor de hoeveelheid plaats en gewicht het te ruilen product kan mee nemen.
Met een BOV is dat wat anders. In mijn busje zit ook een fles whisky . Om bv. te ruilen voor 10l diesel. Ook zaten er vier 20cl flesjes in maar er heb er een geruild voor een nachtje mijn busje te mogen plaatsen bij een duitse boer afgelopen week.
Ook kaarsen zitten er in overvloed in.
 
J

J.J

Gast
Een buurman had altijd metworsten bij zich en heeft die een keer aan agenten gegeven die hem een boete wilden geven, zo kwam hij mooi onder een boete uit.:thumbsup:
 

Roel

Mankinds only hope
Als je ze gewoon geeft zonder te vragen om een gunst lijkt me dat geen probleem. Wanneer de agenten afzien van bekeuren zonder dat aan de worsten te linken is er nog steeds geen probleem.
Niet dat ik in zo'n scenario geloof... maar ja bewijs maar eens dat het omkoping is...:wave:
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Nog belangrijker, waar ga je het tegen ruilen?

Denk je nu echt dat iemand die een voorraad soep blikken heeft eem blik gaat ruilen tegen een aansteker of een flesje drank, die heeft zelf wel een set aanstekers en weet dat sterke drank niet goed is te nuttigen in shtf.

Mensen die staan te springen om te ruilen hebbem de zaakjes niet op orde en zullen dus ook wel geen spullen hebben doe voor jou van waarde zijn.
 

AWOL

Prepper goeroe
en weet dat sterke drank niet goed is te nuttigen in shtf

Onderschat nooit de behoefte aan escapisme, zeker gedurende een langdurige SHTF. Iemand die zich nergens op heeft voorbereid kan nog steeds een auto hebben staan met benzine in de tank, of batterijen hebben, een bepaald gereedschap, bepaalde kleding, ieder huishouden staat vol met nuttige zaken.
 
J

J.J

Gast
Dunne Bleek (ontsmetten) drinkwater) is misschien waardevoller, dan drank tijdens een SHTF,
je doet er ook langer mee.:thumbsup:;)

Wat me ook een prima ruilmiddel toe lijkt, is verband, EHBO spullen is ligt en kan redelijk compact ingewikkeld worden.

Kappersspullen, diensten als ruilmiddel.:D
 
D

Deleted member 101

Gast
Zag bij de Action leuke zakmessen voor 3 euro. Zijn erg sterk en scherp.
 
J

J.J

Gast
Zag bij de Action leuke zakmessen voor 3 euro. Zijn erg sterk en scherp.
Ja klopt Tom had ik ook al aangehaald op de chat, wat zou de hardheid van de staal kunnen zijn, heb je daar een idee van???
En de messen vergrendelen ook automatisch bij volledig uitklappen.
Plus er is een hoesje bij, weet niet of er een riembevestiging aan zit???.
 
Bovenaan