• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Snugpack Rocket vs. Rush 5.11 rugzakken

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
1. Satteliettelefoon (+/_ €1.500)
2. Zeekayak
3. 5.11 rugzak
4. Goeie ATV
5. Een kameraadje voor mijn huidige viervoeter (een die niet zo lief is als de mijne hahaha)

Mooi lijstje, ik heb zelf de 5.11 rush 72 rugzak, is een hele goede rugzak, maar let wel op je lengte, per opgave is deze rugzak gemaakt voor mensen van +/- 175 cm lang, als je meer dan 5 cm langer bent dan zit ie niet goed op je rug en kan je er last van krijgen, hij is namelijk niet verstelbaar.

Mooi lijstje, ik heb zelf de 5.11 rush 72 rugzak, is een hele goede rugzak, maar let wel op je lengte, per opgave is deze rugzak gemaakt voor mensen van +/- 175 cm lang, als je meer dan 5 cm langer bent dan zit ie niet goed op je rug en kan je er last van krijgen, hij is namelijk niet verstelbaar.
Oh thanks voor de tip! Wist ik niet, staat volgens mij ook niet op de site van gearpoint.

Oh thanks voor de tip! Wist ik niet, staat volgens mij ook niet op de site van gearpoint.

Staat bijna nergens, ik ben 174, had dus mazzel, had 'm zonder te passen gekocht, dus mijn advies is passen met zo'n 15 a 20 kg gewicht erin.

Ik heb 'm voor het mooie iets te snel gekocht, neem je tijd voor een rugzak, is toch belangrijk als je met al je gear op pad moet.

Staat bijna nergens, ik ben 174, had dus mazzel, had 'm zonder te passen gekocht, dus mijn advies is passen met zo'n 15 a 20 kg gewicht erin.

Ik heb 'm voor het mooie iets te snel gekocht, neem je tijd voor een rugzak, is toch belangrijk als je met al je gear op pad moet.
Heb een prachtige Snugpak Rocket pack, 40 liter plus twee sidepacks van 15l. Zit als gegoten en zeer geschikt voor lange afstanden

Max 25% van je lichaamsgewicht in je rugzak is mij aangeleerd (militaire dienst), is de beste balans tussen genoeg uitrusting en bewegingsvrijheid en belasting van het lichaam op de lange afstand. In mijn geval 15kg maar heb vaak genoeg met 25+kg gelopen..

Dat is een hele mooie profi rugzak, dan heb je toch geen 5.11 nodig?
Nee maar qua indeling en formaat is de 5.11 mijns inziens praktischer. De Snugpak is goed voor veel basic en zwaar. Bij veel uitrusting in verschillende formaten lijkt mij de 5.11 beter

Het blijft lastig om het gewicht zo laag mogelijk te houden, ben daar continue mee bezig, zit nu zonder gevulde camelbag op 16 kg
Dat is toch netjes. En water moet je niet meerekenen als uitrusting, dan ga je het als vervangbaar zien.. Water is noodzaak, mijn camelbak van 2,5 liter weeg ik niet mee.

Heb een prachtige Snugpak Rocket pack, 40 liter plus twee sidepacks van 15l. Zit als gegoten en zeer geschikt voor lange afstanden

Ik heb ook een tijdje overwogen deze pack aan te schaffen .
Bij Noorloos is ie volgens mij net over de 100 euro .
Helaas heb ik ervan afgezien .
Ik heb teveel wat dezelfde kant op gaat kwa draagcomford en mogelijkheden .
Ach ik moet gewoon minder plaatjes kijken .
Zijtassen zijn naar mijns inzien lastig . Je wordt vaak te breedt om nog over comford te spreken .
Maar dat buiten beschouwing gelaten ! Ze kunnen ook handig zijn .

Ik heb ook een tijdje overwogen deze pack aan te schaffen .
Bij Noorloos is ie volgens mij net over de 100 euro .
Helaas heb ik ervan afgezien .
Ik heb teveel wat dezelfde kant op gaat kwa draagcomford en mogelijkheden .
Ach ik moet gewoon minder plaatjes kijken .
Zijtassen zijn naar mijns inzien lastig . Je wordt vaak te breedt om nog over comford te spreken .
Maar dat buiten beschouwing gelaten ! Ze kunnen ook handig zijn .
Heb inderdaad via Noorloos besteld maar dat doe ik nooit meer. Slechtste webwinkel wat mij betreft. Heb 5 maanden (ja, maanden) moeten wachten op een slaapzak. "Problemen bij de leverancier". Toen via Ebay besteldn en binnen een week had ik exact dezelfde in huis.
Sidepacks breed? Valt mee. Ben 1.73 en zeer slank maar zelfs mij past het prima.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb inderdaad via Noorloos besteld maar dat doe ik nooit meer. Slechtste webwinkel wat mij betreft. Heb 5 maanden (ja, maanden) moeten wachten op een slaapzak. "Problemen bij de leverancier". Toen via Ebay besteldn en binnen een week had ik exact dezelfde in huis.
Sidepacks breed? Valt mee. Ben 1.73 en zeer slank maar zelfs mij past het prima.

Persoonlijk ben ik van mening dat Noorloos altijd zijn
best doet voor een oplossing .
Als er problemen zijn met een leverancier dan sta je machteloos als Dealer .
Ebay kan snel gaan , maar kent net zoveel risico's .
Ik vind de communicatie bij Noorloos wanneer er een probleem is perfect .
Ze laten jou echt niet in de kou staan .
Alle webwinkels kunnen in een situatie komen met een leverancier . In mijn ogen zijn hrt eerlijke mensen . Bij hun staat kwaliteit toch wel hoog .
Met rugzak te breedt bedoel ik vooral " Hinderlijk " .Die daypacks blijveg graag ergens achterhangen . 15 Ltr packs !!
Ook wanneer je toevallig eens met je pack de winkel in moet .
Rekening wordt hoger door de spullen die je onbedoeld en dus per ongeluk ergens vanaf loopt .

Ligt er aan wat je koopt denk ik. Heb tot nu toe elke keer problemen gehad.

Persoonlijk ben ik van mening dat Noorloos altijd zijn
best doet voor een oplossing .
Als er problemen zijn met een leverancier dan sta je machteloos als Dealer .
Ebay kan snel gaan , maar kent net zoveel risico's .
Ik vind de communicatie bij Noorloos wanneer er een probleem is perfect .
Ze laten jou echt niet in de kou staan .
Alle webwinkels kunnen in een situatie komen met een leverancier . In mijn ogen zijn hrt eerlijke mensen . Bij hun staat kwaliteit toch wel hoog .
Met rugzak te breedt bedoel ik vooral " Hinderlijk " .Die daypacks blijveg graag ergens achterhangen . 15 Ltr packs !!
Ook wanneer je toevallig eens met je pack de winkel in moet .
Rekening wordt hoger door de spullen die je onbedoeld en dus per ongeluk ergens vanaf loopt .

Oke .
Je hebt dit dus niet alleen met de slaapzak ondervonden .
Jammer dat het zo gegaan is .
Nou maar hopen dat er niet meer mensen zijn die het ervarenn hebben .

Het blijft lastig om het gewicht zo laag mogelijk te houden, ben daar continue mee bezig, zit nu zonder gevulde camelbag op 16 kg

3 liter water is ruim 3 kilo met de camelbak meegerekend .
En dan hebben we het over 1 persoon .
2 personen ruim 6 Kg .
Dit omdat je vrouwlief / kids het wil besparen ( die 3 kgm ) . Ben je met meer dan 3 tja dan moet vrouwlief toch zelf haar water sjouwen . Want dan wil je het je kind niet aandoen .
Lastig lastig die levensbehoefte no 1 .

Zit er in jou Rocket ergens een klein smal Made in China Label .
Vaak moet je je best doen om te vinden .
Zit meestal netjes aan de zijkant binnenin tussen de naad aan de zijkant .
Ik zie de laatste tijd steeds meer van die labeltjes .
Nrt zoals bij Camelbak " Made in de Philippines " . Ze zijn daar dan in elkaar gezet .

Vrouwlief sjouwt haar eigen gear. Als je onverhoopt gescheiden raakt zit je niet zonder water of uitrusting ;) Nee heb even gekeken maar dat zit er niet in. Kwaliteit is dus genuine

Vrouwlief sjouwt haar eigen gear. Als je onverhoopt gescheiden raakt zit je niet zonder water of uitrusting ;) Nee heb even gekeken maar dat zit er niet in. Kwaliteit is dus genuine

:thumbsup::thumbsup:

Oke .
Je hebt dit dus niet alleen met de slaapzak ondervonden .
Jammer dat het zo gegaan is .
Nou maar hopen dat er niet meer mensen zijn die het ervarenn hebben .
Die zijn er zat. Google "Klachten Noorloos SE" maar eens. Zul je versteld van staan. Zul je van bijv Bushcraftshop e.d niet ondervinden. Vaak zelfs niet eens een reactie op mijn mail bij Noorloos... Daarom zeg ik; met webwinkels moet je geluk hebben.

Terug
Bovenaan