Nou, die lijkt toch enorm op de hele snelle groentesoep hierboven ...alleen is de kooktijd bij mijn snelle groentesoep wat korter. Soepgroenten zijn al kleingesneden en hoeven niet doorgekookt.Prima snelmaaknoodgevalsurvivalsoep.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, die lijkt toch enorm op de hele snelle groentesoep hierboven ...alleen is de kooktijd bij mijn snelle groentesoep wat korter. Soepgroenten zijn al kleingesneden en hoeven niet doorgekookt.Prima snelmaaknoodgevalsurvivalsoep.
Nou, die lijkt toch enorm op de hele snelle groentesoep hierboven ...alleen is de kooktijd bij mijn snelle groentesoep wat korter. Soepgroenten zijn al kleingesneden en hoeven niet doorgekookt.
Ow, ja, daar letten veel mensen op...'mijn' bouillonblokjes zijn wel MSG-vrij/E621-vrij.
Van de AH-website: gebruik de bouillon voor bereiding van diverse soorten soepen, sauzen, jus, ragouts, groenten en pasta 's. Dit product is MSG vrij.
Blijf op de ingrediënten letten hoor. Hoewel veel fabrikanten wel door beginnen te krijgen dat ze sommige ingrediënten beter weg kunnen laten omdat het beter voor de verkoop is, veranderen ze het nog regelmatig zonder dat er duidelijk op te zetten.Ik heb ze geprobeerd, ze zijn super.
Erg makkelijk voor in de voorraad kast, neem weinig ruimte in beslag en redelijk lang houdbaar
Vis je dan na het koken de spare rib botjes er uit???
Daarna het vocht zeven door een theedoek en verder inkoken.
Ik ben gestop met commercieële bouillonblokjes.
Hoofdbestandeel is zout of een zout variant als ve tsin.
Nu maak ik ze zelf zonder een grammetje zout erin.
Zout voeg ik later toe naar smaak.
Ik heb een grote diepvries waar ik etensresten in bewaar.
Van aardappelschillen tot afgekloofde spare rib botjes.
Wanneer ik een mooie verzameling heb steek ik mijn keramische bbq aan.
Met 2kg aan houtskool kan ik de bbq 36 uur lang op 100 graden houden.
Alle etensresten gaan in een grote pot met water en die laat ik dan zolang mogelijk pruttelen.
Daarna het vocht zeven door een theedoek en verder inkoken.
Je krijgt dan een super geconcentreerde bouillon die ik dan in een ijsklontjes bak giet om mooie dobbelsteentjes te maken.
Dit smaakt beter dan die zoutbrokken met gist extracten.
Heb nu standaard groente-, kippen- en van alles wat bouillon blokjes in de diepvries liggen.
Kennis is beter dan gadgets.
Daarbij weegt het ook nog eens minder
Voor de liefhebbers van zelf bouillon maken, hier een recept voor bouillonpoeder.
http://lawsoflife.nl/diy-bouillonpoeder/