V
Verwijderd lid 482
Gast
ik vindt het perfect. tot 20 euro geen gedoe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is raar, wat als je even goed inslaat kun je helemaal niet meer afrekenen? Bij de Lidl kun je toch op alle manieren wel betalen aan de kassière behalve in natura.Ik ben tot mijn schrik er achter gekomen dat de bank het contactloos betalen weer geactiveerd heeft.Bij de lidl kan ik op een of andere manier alleen nog contactloos betalen, Pas in sleuf en code in tikken werkt daar niet meer.
Dat van parkeer garages wist ik niet. Zal zien dat dat ook geblokkeerd word. Ik beslis er zelf over, niet de bank.
Bij de Lidl kun je toch op alle manieren wel betalen aan de kassière behalve in natura.![]()
![]()
Dat is raar, wat als je even goed inslaat kun je helemaal niet meer afrekenen? Bij de Lidl kun je toch op alle manieren wel betalen aan de kassière behalve in natura.![]()
![]()
Als een of andere digitaal georiënteerde gelddief wil dan kunnen ze dus afboeken als ze dichtbij mijn knip komen.
Ik neem het risico.
Wij hebben na het verhaal op het forum direct een hoesje aan geschaft die het draadloos scannen onmogelijk maakt, betalen nooit contactloos, pinnen alleen binnen in de bank, één keer per maand.Ik heb het niet uit laten zetten, en gebruik het ook. Nog geen nadelen ondervonden.
Als een of andere digitaal georiënteerde gelddief wil dan kunnen ze dus afboeken als ze dichtbij mijn knip komen.
Ik neem het risico.
Edit:
Overigens betaal ik bijna overal contant weer... Hmzzz...
Maar goed, het staat bij mij niet uit.
Het risico dat iemand je pincode afkijkt is zoveel groter dan het "risico" dat iemand een bedrag van < 25 euro je contactloos afhandig maakt.
In het laatste geval moet je als dief een pin-terminal op zak hebben (wat niet echt lastig is) maar die is gekoppeld aan een rekeningnummer en probeer maar eens anoniem een rekeningnummer en een pin-terminal te scoren. In het gunstigste geval zal je 1 tot 3 keer het bedrag digitaal kunnen rollen en vanaf de eerst fraudemelding is je rekeningnummer geblokkeerd. Een pinterminal kost minimaal 500 euro dus is dat niet echt winstgevend voor de digitale dief. De izettel/ipos lowbudget systemen werken via een abonnement dus zijn al helemaal niet geschikt om te misbruiken.
Correctie, het is eenmalig 19 euro en 1,95% per transactie maar daar hoe je je als digitale zakkenroller niet zo druk over te maken.
De waarschuwing van de politie is opmerkelijk, omdat op dit moment nog geen enkele melding is binnengekomen over deze manier van zakkenrollen. ,,We hebben verdacht gedrag gezien en het zou kunnen gaan om digitaal zakkenrollen, maar er zijn nog geen meldingen binnengekomen” aldus de woordvoerder van de politie.
Overhaaste conclusies
Berend Jan Beugel van Betaalvereniging Nederland waarschuwt echter dat niet te snel conclusies moeten worden verbonden aan de berichtgeving van de politie.
Volgens hem is deze mogelijkheid van zakkenrollen nog nooit voorgekomen in Nederland. ,,Het kan onwetendheid zijn van de politie. Je hebt namelijk een gecertificeerde aangesloten pinautomaat nodig die alleen wordt uitgegeven door onder toezicht staande bedrijven.
Vervolgens moet de eigenaar van een automaat een zakelijke rekening hebben en wordt de betaling verwerkt door erkende bedrijven. Hoewel het technisch mogelijk is om iemand geld afhandig te maken met zo’n apparaat, herleid dit direct naar de dader. Daarom begint niemand eraan.”
De verdachten zijn weer vrijgelaten. Er waren geen aangiftes en op deze manier zakkenroller is nog nooit voorgekomen volgens de politie. Precies de woorden die de banken gebruiken.
Politie Deventer
Gisteren om 15:45 ·
Geen sprake van contactloos zakkenrollen
Zaterdag hielden wij in Deventer een man en een vrouw aan die wij verdachten van contactloos zakkenrollen. De twee en een aantal andere personen vertoonden zeer verdacht en opvallend gedrag. Zo stonden zij opvallend dicht tegen andere bezoekers aan. De politie is, zeker tijdens evenementen, extra alert op mobiel banditisme (rondtrekkende criminele groepen). We weten dat deze groepen op allerlei manieren proberen aan geld te komen, bijvoorbeeld door zakkenrollen. Het gedrag van de man en de vrouw was dan ook reden om verder onderzoek naar hen te doen.
De afgelopen dagen hebben wij de zaak verder onderzocht. We hebben op basis van het onderzoek geen strafbare feiten kunnen vaststellen. Daarnaast zijn er na aanleiding van onze oproep aan eventuele slachtoffers om zich te melden, geen aangiftes binnen gekomen. De twee aangehouden verdachten zijn daarom in vrijheid gesteld.
Contactloos pinnen veilig
Wij begrijpen dat mensen door de berichtgeving gealarmeerd zijn. Dit betreuren wij. We willen benadrukken dat contactloos betalen erg veilig is. Contactloos zakkenrollen is technisch mogelijk maar nog nooit voorgekomen en voor criminelen erg onaantrekkelijk. Bovendien hebben criminelen door het contactloos betalen veel minder kans om pincodes af te kijken (het veelvoorkomende ‘shoulderen’).
En ten slotte: pinnen is vele malen veiliger dan contant geld op zak hebben.
Zie voor meer informatie over de veiligheid van contactloos betalen https://www.pin.nl/actueel/nieuws/geen-contactloos-zakkenrollen-in-deventer/