Prepfarmer
Senior Prepper
Ik ben geen Nederlander en ik woon niet in Nederland.
Ja als t allemaal legaal is volgens de wet in dat land zou ik t ook doen idd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben geen Nederlander en ik woon niet in Nederland.
Tasje aan je riem valt op (vooral bij mij op school)
Ha! Ik heb exact hetzelfde tasje En inderdaad een portemonnee waar net een paar pasjes en contant geld in kunnen: perfecte combinatie wat mij betreft :thumbsup:
voor welke oplossing condooms ?
Hoezo zijn die illegaal, waar haal je dat vandaan?Creditcard vouwmesjes zijn illegaal in NL sterker nog al pakken ze je ermee krijg je een strafblad en boete van €300 of meer
Volgens mij sla je wat stappen over:
maak een stappenplan van de oorzaken waavoor/waarom je een survial kit wilt hebben.
A ) staat retecool
B ) ik verwachte elk moment dat er X gebeurd
C ) ik ben afhankelijk van
Ik werk de hele dag op een kantoor,
ik kom daar met auto, (brom)fiets, OV
De stroom valt uit doordat er een trafostation uitbrand en de heel gemeente heeft geen stroom.
Wat ga ik doen, hoe kom je thuis, wil je naar huis, kan je elders overnachten, heb je geld bij je om toch nog wat te schaften te kopen, als de winkels open blijven.
Voor welke optie heb je visgear nodig en voor welke oplossing condooms ?
Wat spreek je af met je familie voor het geval er geen GSM bereik meer is ? ga je pitten bij een familielid, klasgenoot, collega ?
Kortom maak eerst een plan.
Althands dat is mijn insteek.
Hoezo zijn die illegaal, waar haal je dat vandaan?
Ik kan me niet voorstellen dat de wet wapens en munutie hier specefiek iets over zegt. Het is gewoon een mes, en dat mag prima.
Ik loop overigens elke dag met een leatherman aan mijn broekriem en heb daar nog nooit iemand over gehoord.
Ik wil het graag in Mn portomonee doen want zn tasje aan je riem valt op (vooral bij mij op school) als je het allemaal in je portomonee doet val je niet op das de motivatie
Zoals ik al zei, normaliter zit die pouch dus in m'n tas, ik verplaats die pas naar m'n riem als er een noodzakelijke reden voor is. Dat zou toch ook voor op school onopvallend genoeg zijn? Lijkt me juist dat je met zo'n joekel van een portemonnee niet echt prettig op een stoel zit de hele dag...
Nog een andere vraag, mag jij op school eigenlijk messen bij je hebben? Bij mij op school destijds (vorig millennium) werd er streng opgetreden tegen messen in tassen, zakken en kluisjes.
Hoezo zijn die illegaal, waar haal je dat vandaan?
Ik kan me niet voorstellen dat de wet wapens en munutie hier specefiek iets over zegt. Het is gewoon een mes, en dat mag prima.
Ik loop overigens elke dag met een leatherman aan mijn broekriem en heb daar nog nooit iemand over gehoord.