G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 319
Met een tarp kun je de gekste dingen doen...
(Plaatje is van een kennis en niet van mij)
Je hebt helemaal gelijkMooi opgezet
Maar dan moet je wel wat initiatief willen tonen om dat Frame te verwezenlijken . Ik kan mij indenken dat er velen zijn die hiertoe niet gemotiveerd raken of zijn
Je zou er bijna in willen gaan wonen ( Beetje overdreven maar toch )
Een Tarp bied vele voordelen . Als ik 100% zeker wist dat ik alleen moest ( Zonder Vrouw ) . Dit omdat je middels een Tarp opzet je de omgeving veel beter in je opneemt .Mooi opgezet
Maar dan moet je wel wat initiatief willen tonen om dat Frame te verwezenlijken . Ik kan mij indenken dat er velen zijn die hiertoe niet gemotiveerd raken of zijn
Je zou er bijna in willen gaan wonen ( Beetje overdreven maar toch )
Je hebt helemaal gelijk
Was van plan zelf zoiets 1 deze dagen te bouwen op mijn vaste stek.
Bekijk bijlage 320
Maar met een tarp kun je alles doen
(Mijn dochter en ik tijdens een overnachting afgelopen zomer, gewoon op de grond)
Er van uitgaande dat je op de grond slaapt en budget geen probleem is zou ik voor een tent gaan in het "week kamperen met een rugzak van 3KG" scenario.
Een UL tweepersoons tent weegt minder dan een kilo dus nog geen halve kilo pp, en behalve dat je uit de wind en regen ligt heb je ook geen last van muggen en kruipend ongedierte.
Hier ook een tent liefhebber, vanwege het grondzeil/muggenbarriere al ingebouwd.
1040 gram, 1 a 2 persoons tentje heeft hier ook de voorkeur.
Tarps zijn echter zeer veelzijdig te improviseren van ieder zeiltje met z'n voor, en nadelen.
Koop je het nu? Er zijn lichtgewicht tentjes vanaf 840 gram, daar kan geen tarp tegenop qua comfort, maar trek wel effe de portemonnee.
Een tarp is elk waterdicht zeiltje wat je kunt vinden, landbouwplastic genoeg hier in de buurt bv. Kennis daarvan is ook noodzakelijk voor tentenkampers als ik. Tent kan stuk en is dan alsnog een lichtgewicht tarp. Rest van de gear aangepast op dergelijke flexibiliteiten. Donzen slaapzak met gore-tex buitentijk.
Ouderwets beproefde spullen van dertig jaar oud zijn ook super natuurlijk, maar ik wil het graag op m''n rug kunnen meeslepen en dan is dat moderne spul toch wel een uitkomsts.
Ik heb zelf ook altijd een lichtgewicht tarpje (300gr oid) bij me voor de zon en regen.
Nadeel aan kunststof tentjes is dat ze heet worden als ze in de zon staan, maar span er een tarp overheen en het is ineens 10-15 graden koeler in je tent.
Welke slaapzak met GTX hull heb je als ik vragen mag?
De Hikingsite is weer een Cumulus inkoop actie aan het opzetten.
Door samen in te kopen nog iets voordeliger.
Hier doet de site van Cumulus het wel.
http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/down-sleeping-bags
De Hikingsite is weer een Cumulus inkoop actie aan het opzetten.
Door samen in te kopen nog iets voordeliger.
Hier doet de site van Cumulus het wel.
http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/down-sleeping-bags
Als ik naar dat gewicht kijk bij die slaapzakken in de Link !
Lekker licht en Degelijk spul .
Helaas wel een flink prijskaartje bij oa de voor de extreme koude Reeks .
Maar ja dan heb je ook wat !
Maf, ook die link werkt bij mij niet, krijg een error 403 (Forbidden), mij alle browsers. Zou ik dan zo'n lastige klant zijn geweest dat m'n ip gebanned is?
Vergeleken met andere aanbieders van kwalitatief donzen slaapzakken, valt Cumulus erg mee.
Zelf vind ik die extreme slaapzakken, -35 en zo, onnodig, ik bivakkeer niet vaak op de Mont Blanc of in Siberië. Dat soort materiaal koop/kies je voor hele specifieke trips.
Mooiste is natuurlijk altijd precies de slaapzak bij je met de juiste isolatie, maar ja, ik heb geen centen voor drie of vier verschillende slaapzakken.
Ik heb gekozen voor een comfort temp van -3 omdat slaapzakken ook veel te warm kunnen zijn, dat is ook vervelend of niet @Sun Beh Nim .
Is het 's nachts 10 graden, gebruik ik m'n slaapzak opengeritst als deken. Wat kouder en de zak gaat dicht.
Onder de -3 kan ik m'n eigen jas/sweater/kleding bovenop de slaapzak gebruiken voor net een paar graden extra.
Bij -10 heb ik een thermoliner nodig en als ik die combineer met lang ondergoed, muts en de uitgetrokken kleding weer bovenop, dan trek ik het wel tot -20.
Met een slaapmat van 565 gram (Exped Downmat UL 7 M), slaapzak van 1060 gram en eventuele thermoliner van 400 gram (bv deze: https://basecamp.ie/sea-to-summit-reactor-extreme-thermo-liner.html) kom je een heel eind.