En waar ga je dan de komende 6 maand in slapen tijden het kamperen.
Ik heb niet perse heel veel haast om te gaan kamperen, daar heb ik nog weinig ervaring mee.
Na de belangrijkste BIK dingen te hebben aangeschaft ben ik sinds kort bezig met een BOB samen stellen.
Veel al wel gekocht of op mijn next to buy lijstje gezet, behalve het hele shelter gedeelte. Dit is namelijk het zwaarste, duurste, maar ook eigenlijk het belangrijkste gedeelte.
Ik vind het lastig om hier beslissingen in te maken, omdat het toch om diepte investeringen gaat en ik zeker wil weten dat ik het dan ook meteen goed doe.
Kamperen is ook iets waar ik sinds kort pas echt interesse in heb gekregen. Kom uit een dorp, nu sinds 4 jaar in de drukte van Amsterdam. Dat in combinatie met de enorme druk en stress die al jaren bij mijn werk komen kijken, begint het hele " werk voor alles" en 10 tot 12-urige werkdagen me tegen te staan. Dan zie je ineens op tv en youtube al die mensen heerlijk hiken en omringt zijn met prachtige natuur en rust en zichzelf leren kennen en ervaringen opdoen, begint het ineens te kriebelen en wil ik dat ook gaan ervaren.
Dus eerst de gear bij elkaar sparen, ik moet qua shelter alles nog hebben, tent, slaapmat, slaapzak etc. Best een investering en dat bouw je op, net als je preps zelf eigenlijk. Heb helaas geen dikke spaarrekening waarvan ik alles in een keer kan kopen. Ik investeer maandelijks in preps, mijn appartement en een beetje in familie die het minder breed hebben, maar zelden investeer ik in mijn spaarrekening helaas
Dus dan ga ik nu eerst de slaapzak, slaapmat etc aanschaffen en dan als laatst de tent. Ondertussen ergens survival cursus tussendoor doen en dan hoop ik in 2021 mijn eerste hike en kampeer tochtjes in Europa te gaan maken
Vandaag mijn neefje voor het eerst te logeren en denk er nu aan dat het misschien wel leuk is om hem in de toekomst wel eens mee te nemen. Volgens mij vinden kinderen dat wel leuk namelijk en verder zou er nooit iemand in mijn familie in een tent gaan slapen. Het is dan fijner om toch voor een grotere tent te gaan dan de Vaude of Nemo. Nog steeds besluiteloos dus