Ook ik heb mijn bedenkingen .
Maar door al lange tijd die bedenkingen te hebben hak ik de knoop door .
Ik ga echt niet voor zo'n zwaar ding . Wil het wel enigzins doordacht benaderen .
Waarschijnlijk ga ik voor iets zonder zware keramische platen .
Maar wel met modernere soft armour inserts die ook nog voorzien zijn van een Traumashield .
Een helm haha , vergeet het maar . De leeftijd van soldaatje spelen ligt ver achter mij .
Ondanks mijn leeftijd ben ik toch wel redelijk fit te noemen he .
Niet Roken en geen Alcohol nuttigen en veul bewegen haha .
Al diegenen waar ik voor prep en die mee op het BOB pad moeten hebben niets geleerd en weten alleen iets van Gadgets pff Men wil ook niets leren en ik overdrijf dan ook volgens hun .
Dus nooit iets geleerd en weten nauwelijks wat Natuur is en gevaar en en .
Zintuigen wat zijn dat en anticiperen is een duur woord .
Handelen naar en redden uit is dus onbekend terrein .
Ergens ben ik dan dus heel belangrijk op zo'n moment .
Als mij iets gebeurd tijdens een reis door SHTF land dan hoop ik toch echt dat de Kids verborgen talenten hebben haha .
Ik moet dus extra rekening houden met het onbekende .
Een voordeel heb ik wel met hun .
Ze hebben benen en een rug en handen en ik heb rugtassen .
Dus sjouwen kunnen ze en gewicht kan verdeeld worden .
Zo ook items van belang .
En als die wetten wegvallen ben ik ook de enigste die met piefpafpoefs kan omgaan .
De jeugt kan alleen richten met de telefoon wanneer verbinding slecht pfff .
Helaas kun je niet altijd via een omweg op de plaats van bestemming komen .
Soms moet je gewoon ergens doorheen . Graag of niet .
Het gros van mijn generatie en die een tijdje bij Defensie ondetgebracht zijn geweest die hebben iets geleerd .
En ondanks dat ik geen sterke band met mijn pa heb heeft ie mij al heel jong vanalles geleerd omtrent het jagen in de natuur .
Doordat ik al zo jong en meestal helemaal alleen op pad was in de natuur heb ik zintuigen ontwikkeld die mij behoeden voor ??
Mijn ouders lieten mij al vanaf 6 jarige leeftijd VRIJ pfff .
Ik ging waar ik wou .
Nee niet de stad in maar de BOSSEN en Heide .
Zelfs als mijn pa in Oosterbeek belangrijke wedstrijden met de Honden had dan slenterde ik door de Aangrenzende bossen aldaar . Helemaal Alleen .
Ik als Vader van kinderen zou dit niet durven .
Gek he . Mijn vader liet me doen wat ik wou en ik heb vanalles geleerd ! En ik durfde dat bij mijn kinderen niet toen ze jong waren en ze hebben bijna niets geleerd en willen ook niets weten van Bos , Beestjes en al dat andere naars .
Met andere woorden ik moet nadenken voor hun en derhalve moet ik extra goed op mijzelf letten .
Nu maak ik een einde aan de totaal oplos geslagen onderbouwing van waarom een kogelwerend huppelepup vest .
@Scratch iets heb je getriggert waardoor dit bericht zo uit zijn perspectief is geraakt en ik bijna het gevoel heb dat ik Off Topic ga in mijn eigen gestarte Topic .
Ik heb ook heel veel respect voor ouders die hun kinderen iets leren omtrent overleven in de natuur en dat ze met plezier kunnen leren wat dat allemaal inhoud .
Men is nooit uitgeleerd .
En nu
ga ik rusten pffff .
Ik krijg mijn hoofd bijna niet rustig .
Edit
Niet dat ik altijd alleen aan het zwerven was !
Ook wel met buurtgenootjes .
Huttenbouwen / Streken uithalen
enz .
Ik was wel beter op mijn gemak wanneer ik alleen was .