Als ik mag inhaken op deze topic... Ik heb een 'Buccan cooking ' vacuumsealer gehaald van slechts 8,50 op bol.com (inclusief verzendkosten), identieke zag ik ook voor 40,- / 70,- over de toonbank gaan met een merkje erop gedrukt... Ook bij Ali kan je die kopen voor weinig. Tot mijn verbazing lijkt deze het prima te doen en vol te houden. Ik zie dit even als een laagdrempelige eerste ervaring met vacuumsealen, en heb geen verwachting dat deze 10 jaar mee gaat. Hij lijkt te doen wat ie moet doen, zuigt goed af en maakt een goede seal (ik maak meestal nog een tweede erbij).
Ben beginnend prepper, en probeer mijn weg te vinden in alle aangeboden kennis, middelen en werkwijzes.
Ik heb de nodige glazen voorraadpotten met zuurstof absorbers staan, maar dit wordt een beetje prijzig, en zoek een alternatief.
Voor het langdurig bewaren van droge goederen, rijst, macroni peulvruchten etc, zijn deze vacuumzakken ook geschikt? Natuurlijk is lichtinval een dingetje, maar begreep ook dat er uiteindelijk gassen door kunnen komen. Zou je je vacuumgesealde voorraad opvolgend in een luchtdichte voederton plaatsen, en opvolgend de ton met een brandend waxine lichtje zuurstof vrij maken: is dit een recept voor langdurig opslag van voedsel?
Of heb je dan kans dat verschillende verpakkingen (rijst / bonen / macroni) in 1 ton alsnog eigen gas vrij laten, en met elkaar vermengen?
Of moet ik vacuumsealen toepassen voor de vriezer-voorraad, en gewoon overstappen naar mylar?