@De Bezorgde Burger wat fijn dat je zo'n leerzaam en leuk weekend hebt gehad
. Jammer alleen dat je met een onervaren groep was, die blijkbaar nog niet het nut inziet van zaken als lichtgewicht en het hebben van een goed gebalanceerde survival-kit.
Maar wat me echt verbaasd is het feit dat jij de enige was met een EHBO-set
... en de instructeur dan??? Als hij geen (uitgebreide) medi-kit bij zich heeft dan weet hij, mijns inziens, niet waar hij mee bezig is
.
Van november tot juni ga ik ook acht van dit soort weekenden doen, maar de mensen die dan meegaan zijn ervaren en een EHBO-kit is een verplicht onderdeel van de uitrusting
. Ik zal ook proberen of ik van elk weekend zo'n mooi verhaal kan maken, met foto's (ik weet niet of dat mag)
.
Wat betreft het zetten van strikken en vallen moet ik het helaas oneens met je zijn. Vindt een "game-trail" en zet daarop 10 strikken/vallen en je hebt best wel kans dat je iets vangt. Maar ook al vang je niks, je hebt het wel geprobeerd. Waarom zou je dan wel gaan vissen... vaak vang je niks
. Ik althans.
Elke kans om aan proteïne-rijk voedsel te komen, hoe klein ook, moet je aangrijpen. Zeker als het weinig energie kost zoals het zetten van strikken en een vislijn.
Over het inhumane deel... ik vind het persoonlijk veel inhumaner wanneer ik of één van mijn geliefden sterft aan een gruwelijke hongersdood dan wanneer een konijn er een half uur over doet om een gruwelijke verstikkingsdood te sterven. Mijn keuze is dan snel gemaakt
.
Misschien
, maar mijn kinderen zijn moslim. Die hebben te maken met regels waarbij heel veel voedsel verboden (haram) is. Daarbij mogen ze niet jagen of dieren vangen met strikken/vallen. Ze mogen ook geen insecten eten. Mijn punt is... eenieder die zichzelf zoveel beperkingen oplegt en denkt dat hij/zij daaraan moet vasthouden tijdens een survival-situatie gaat het op zeker niet redden. Die moet binnen 72 uur gered zijn of ze zijn zo goed als dood
.
Maar, hoe dan ook, bedankt voor je mooie en uitgebreide verslag. Je bent een lid dat echt iets toevoegt aan dit forum. :thumbsup:
Edit... en die morse-kaart houden we erin, die kende ik nog niet
.