De Bezorgde Burger
Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Dank allen voor de leuke reacties!
Het was eigenlijk ons voornemen dat we helemaal niet dergelijke hulpmiddelen in zouden zetten, je wordt namelijk gedwongen om je vuurskills beter in te zetten als je het "puur" probeert te doen. Het verschil in aanpak tussen die twee pogingen zat 'm in het volgende:
Zeker waar, geen betere leerschool dan de praktijk. Ook heb ik (analytisch als ik ben) thuis achteraf een lijstje gemaakt van een stuk of 30 verbeterpunten.Hier heb je vast veel van geleerd.
We zijn alle 4 nog steeds zeer enthousiast over deze kampeerclub, dus als het ons gegeven is, gaat er waarschijnlijk wel weer een volgende editie komen in voorjaar 2020. Locatie misschien ergens in Scandinavië, maar dat ligt nog zeker niet in beton gegoten. Ondertussen blijven we vast ook wel af en toe een nachtje naar de paalcamping gaan, maar dat is toch anders...Wanneer en waar is de volgende tocht gepland?
Hij was dinsdagochtend bij de huisarts en die stelde gelukkig vast dat het "slechts" gekneusd was. Na een paar dagen liep hij weer redelijk normaal.Hoe is het met de voet van Paul Pietersma afgelopen?
(Het was overigens de zondagochtend dat we het vuur niet aankregen, zondagavond gebruikten we die tampons.)En wat is de reden dat je die tampons niet eerder hebt gebruikt (de dag ervoor?)
Het was eigenlijk ons voornemen dat we helemaal niet dergelijke hulpmiddelen in zouden zetten, je wordt namelijk gedwongen om je vuurskills beter in te zetten als je het "puur" probeert te doen. Het verschil in aanpak tussen die twee pogingen zat 'm in het volgende:
- Die ochtend was het redelijk makkelijk te accepteren om geen vuur te hebben: we waren allemaal redelijk droog, opgewekt en konden ons ontbijt ook best koud nuttigen. We hadden veel geleerd door het gefaalde vuur, en we hadden zin om aan een actief dagje te beginnen.
- Die avond was het een behoorlijk ander verhaal: we waren allemaal doorweekt, moe, enigszins koud, enigszins chagrijnig en sommige van ons hadden aanzienlijke pijn. Al onze fatwood was opgegaan met het gefaalde vuurtje van die ochtend, en we hadden door de intensheid van de route geen tijd genomen om nieuw fatwood te oogsten. Bovendien regende het nu nog harder dan in de ochtend. Net als die ochtend hadden we een aanzienlijke tijd besteed aan het voorbereiden van het vuur; en als we op dat moment (half tien op de klok) geen vuur hadden kunnen maken voor een warme maaltijd en een beetje comfort en dingen te drogen, dan zou dat een aanzienlijke klap voor het moraal en welzijn van de groep geweest zijn. Ik denk dat we allemaal voorlopig wel even genoeg hadden gehad van de leerzame tegenvallers. Dus vandaar dat ik koos voor de inzet van dat geheime wapen dat we op reserve toch mee hadden.
Huh, wat is dat? Dat klinkt als iets waar ik meer over zou willen weten...Volgens mij ben je klaar voor de Fjällräven tocht!