Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil ze niet over 1 kam scheren, maar er zijn genoeg oudjes die uit gemakzucht naar oa. die gevulde koeken grijpen (ik ken/kende ze van dichtbij). En daarna voelen ze zich schijnbaar "schuldig" en kopen ze die vééls te dure (zijn gauw € 3,-!) Becel boter.Ze smeren je voor alles wat aan, je voedsel is je beste medicijn, ik krijg dat ook bij sommige oudjes in mijn omgeving er niet door. Veel dierlijke vetten/vlees/jus/saus, gevulde koeken en gebakjes kun je niet compenseren door Becel Pro Active met plantesterol ERBIJ te gaan eten.
Dus je kan ook teveel vitamine D binnen krijgen:
13:31 - Ray: Je huisarts heeft gelijk JJ,
maar je krijgt geen overdosis van de zon, maar van pillen kan dat wel degelijk.
Wie weet de grens, wanneer neem je te weinig en wanneer te veel, dit lijkt mijn een belangrijke aanvulling op dit mooi onderwerp.
Bron: http://www.optimalegezondheid.com/de-gevaren-van-vitamine-supplementen/Deze vitamine is de enige die door het lichaam zelf aangemaakt kan worden. Vitamine D is van groot belang voor de welstand van je botten en tanden. Deze vitamine wordt dus door de huid aangemaakt, onder invloed van de zon, maar kun je ook vinden in vis en paddenstoelen. Zodra je teveel vitamine D binnenkrijgt, gaat ook je calciumgehalte in je bloed stijgen. Je kunt dan verward raken, in combinatie met bot-pijn, overgeven en zelfs in combinatie met het falen van je nieren. In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om teveel vitamine D binnen te krijgen, dan moet je al denken aan een peuter die een hele pot vitamine D supplementen eet.
Vandaag uitslag van de vitamine D test van jongste gekregen. In oktober was het 59 en nu een half jaar later 58. En dat terwijl hij dagelijks 12 km naar school fietst en 2000i.e. vitamine D3 gebruikt.....
En dat terwijl hij dagelijks 12 km naar school fietst en 2000i.e. vitamine D3 gebruikt.....
Waarom stel je je vraag op een preppers forum en niet bij diegene, winkel waar je die vitamine gekocht hebt ?
Ik neem aan dat er een bijsluiter in het doosje zit/zat wat staat daar op qua "dosering" ?
Hoi @sterredag, ik vraag of die NHG wel zo achter loopt....Het is dan ook zo voordat er nieuwe informatie in de NHG (Nederlandse Huisartsen Gemeenschap) officieel wordt doorgevoerd, gaat er heel veel vooraf. Dan zijn er dus al wel nieuwe dingen bekend, maar nog niet doorgevoerd. Gelukkig heb ik een huisarts die dus ook verder kijkt dan alleen de NHG.
De informatie die ik hier gedeeld hebt komt niet van willekeurige internet informatie, maar vanuit officiële medische onderzoeken. Een ander mooi voorbeeld hiervan is vitamine B12 trouwens. de NHG loopt ontzettend achter op dit gebied. Omdat deze achter loopt zijn er speciale B12 onderzoekscentra opgericht (inmiddels 2 in Nederland) waarbij gehandeld en behandeld wordt aan de hand van de nieuwe onderzoeksresultaten, die dus nog niet in de NHG zijn opgenomen.
Ik gebruik deze vitamine D er werd mij verteld dat deze een hoge dosering bevat, klopt dit?
[MOD] Product link in allereerste post verwijderd [MOD]