Dreutel
Prepper goeroe
Een van de lastigste items om te preppen vind ik vlees. Tonijn uit blik vind ik prima te eten, maar vlees uit blik vind ik vaak gewoon vies, al heb ik wel een en ander op voorraad voor het geval dat, maar normaal maak ik daar geen gebruik van, dus de voorraad rouleerd eigenlijk niet.
Wat heb ik zoal?
in blik:
gehaktballetjes in tomaten/pindasaus (eet ik soms)
luncheon meat,
corned beef,
shouderham,
knakworstjes, cocktailworstjes,
tonijn, sardientjes, haring, etc.
in pot:
knakworstjes (bah),
Frankfurters (wel te eten)
mosselen in het zuur
in de koelkast:
spek (best lang houdbaar)
verpakt:
rookworst (dat wordt regelmatig gegeten)
hamburgers, biefburgers, cheeseburgers (best vies)
billtong/beefjerky
bierworstjes (jammie)
Omdat ik het zonde (en onnodig) vind om voedsel weg te gooien, wordt het omstreeks (maar meestal na) de THT datum toch nog geconsumeerd.
Vandaag heb ik een blikje lucheon meat open gemaakt. Eerst het pure spul geproefd, maar wat is dat zout zeg! Een deel heb ik in dunne plakken gesneden en gebakken in een laagje olie. Dit heb ik ook geproefd en O wonder, dit smaakte een stuk minder zout! Op brood met wat sla en chilisaus smaakte het zelfs prima. Zo zal ik het wellicht vaker eten.
Heb je tips, opmerkingen, of vragen over houdbaar vlees, dan kun je die hieronder plaatsen.
Wat heb ik zoal?
in blik:
gehaktballetjes in tomaten/pindasaus (eet ik soms)
luncheon meat,
corned beef,
shouderham,
knakworstjes, cocktailworstjes,
tonijn, sardientjes, haring, etc.
in pot:
knakworstjes (bah),
Frankfurters (wel te eten)
mosselen in het zuur
in de koelkast:
spek (best lang houdbaar)
verpakt:
rookworst (dat wordt regelmatig gegeten)
hamburgers, biefburgers, cheeseburgers (best vies)
billtong/beefjerky
bierworstjes (jammie)
Omdat ik het zonde (en onnodig) vind om voedsel weg te gooien, wordt het omstreeks (maar meestal na) de THT datum toch nog geconsumeerd.
Vandaag heb ik een blikje lucheon meat open gemaakt. Eerst het pure spul geproefd, maar wat is dat zout zeg! Een deel heb ik in dunne plakken gesneden en gebakken in een laagje olie. Dit heb ik ook geproefd en O wonder, dit smaakte een stuk minder zout! Op brood met wat sla en chilisaus smaakte het zelfs prima. Zo zal ik het wellicht vaker eten.
Heb je tips, opmerkingen, of vragen over houdbaar vlees, dan kun je die hieronder plaatsen.