Dingdong dit is een prepsite, Niet een ik lust dit of dat niet site (ga dan naar andere opinies) Als de SHTF eet je alles ja echt álles, dan leef je langer...
Als je nu de lupack/kips foliepakken met vlees
niet zo geweldig vindt, wordt het heel anders als je een week niets gegeten hebt.
"Honger maakt rauwe bonen zoet" zegt het spreekwoord, en daarin hebben jullie helemaal gelijk! Maar als prepper ben ik graag voorbereid, en als ik de keuze heb tussen iets op voorraad nemen dat ronduit vies is, en iets waar ik smakelijk van kan eten, dan weet ik het wel. Al kunnen sommige dingen ook te lekker zijn, zoals beefjerky/billtong. Dat wil hier maar niet op voorraad blijven.
Nu zijn vrijwel alle soorten houdbaar vlees echt noodvoer voor mij, dus het rouleert nauwelijks, en daarom ben ik -nu het nog kan- op zoek naar de meest smakelijke ingrediënten om op voorraad te houden. Naast de lucheonmeat, knakworsten, en Kips-burgers.
Ik ben het dus helemaal eens met:
Klopt, maar als je nu kunt kiezen wat je straks moet eten, kies ik nu liever voor iets dat ik straks lekkerder vind.
Wat ik tot nu toe het meest smakelijke vind: Goulash uit blik, tonijn uit blik, rookworst, ragout uit blik, sardines uit blik, bierworstjes (verpakt), droge worst, en er zal me straks nog wel iets te binnen schieten. (edit: gehaktballetjes in pindasaus)
Overigens vind ik het ook geen enkel probleem, om net als
@Stuudje regelmatig vegetarisch te eten, en mijn voorraad bevat dan ook een verscheidenheid aan bonen en groenten. Ik schat dat zo'n 80 % van de voedselvoorraad plantaardig is!
edit: v=b