petroman
SHTF Expert
@NuPreppen , welkom op het forum.
Prep je alleen, waarvoor, flat, stad, boederijtje ?
Prep je alleen, waarvoor, flat, stad, boederijtje ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@NuPreppen
6 kg gist per maand is wel veel voor 1 persoon.
Ik mis hartig broodbeleg. Maar weet natuurlijk niet waar je houd.
Ik ben al een tijdje aan het preppen op een appartement maar door de Corona Crisis ben ik tijdelijk werkloos (zelfstandig in de toeristische en event sector) en ben ik uit verveling en in de hoop er mensen met te kunnen helpen om zich ook beter te kunnen voorbereiden/preppen een website begonnen (ik heb meedere website, voornamelijk reisadvies).Prep je alleen, waarvoor, flat, stad, boederijtje ?
@Petite Prepper Pot of blik is precies hetzelfde proces qua inmaken, resultaat ook hetzelfde. Beiden worden in de fabriek verhit tot temperaturen die thuis nauwelijks haalbaar zijn, zodat ook alle schimmel-, en bacteriesporen dood zijn.
Potten zijn breekbaar, blik niet.
Blik bevat altijd een kunststof laagje aan de binnenzijde, bij een pot zit dat alleen in het deksel.
Je hoeft ze niet na een paar jaar naar de voedselbank te brengen, potten en blikken in onbeschadigde toestand zijn decennia lang houdbaar. Wordt de kwaliteit (vooral de structuur) niet beter van, maar ziek zul je er niet van worden.
We hebben hier kippenvlees en ham in blik, vind de kip echt niet te haggelen... Tis wel weg te krijgen met liters zoetzure saus
Ik heb wel kipfilet in blik en die zijn serieus prima. Laatst voor een verjaardag kipkerrie salade gemaakt. Ik kreeg veel complimentjes ervoor.
Dit is echt van die geperste meuk, soort van kippenworst in blik haha. Mss maar eens in de salade kiepen. Nog een goed recept hier voor?
@Jannes , ziet er iig nog uit als kip dat wat wij hier hebben is net kattenvoer (ruikt ook zo hahhaha)
Bekijk bijlage 19101
De Jumbo versie heb ik geprobeerd en is niet slecht voor €. 1,39 per stuk, maar deze is echt lekkerder, wel duurder:@Jannes Die van de jumbo kende ik nog niet, interessant, die ga ik een keer aanschaffen en uitproberen. Ik vind het juist fijn als kip uit elkaar valt, niets lekkerder dan pulled chicken Kan me voorstellen dat dit mogelijk nog best lekker kan zijn om te verwerken in een pittige curry, nasi of mexicaanse wraps met adobo saus bijvoorbeeld. Bedankt voor de tip.
@zonnebrood, dat blikje van jou is gemalen kip, spuitkarkasvlees e.d. en heel wat anders dan de ingeblikte kipfiletjes. Qua voedingswaarde geen probleem, maar qua structuur en smaak niet te vergelijken in een kip/kerrie salade oid.