Floesh
Diehard Prepper
In mijn vorige huis had ik het energieverbruik teruggebracht tot ongeveer 750 kwh per jaar. Dat is te doen offgrid.
Onder die brug?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In mijn vorige huis had ik het energieverbruik teruggebracht tot ongeveer 750 kwh per jaar. Dat is te doen offgrid.
Welke brug?Onder die brug?
Simpelweg claimen dat het niet gaat zonder enige vorm van onderbouwing vind ik wat te kort door de bocht.
Tenzij je onevenredig investeert in aantal panelen en dito aantal accu's.
Dus hij wil de kachel (Ohmse belasting) 2 uur aan hebben, dit kost 1,6 kW (zonder h).Als ik een 12V accu heb van 230 Ah en ik wil elke dag daar een elektrisch kacheltje van 800 watt (230V) 2 uur lang op wil laten draaien, heb ik dan genoeg aan deze accu?
Ik ga er voor het gemak even van uit dat de accu elke dag opnieuw wordt opgeladen dmv zonnepanelen.
Mijn berekening:
Kacheltje: 2 uur x 800 Watt = 1600Wh.
Accu: 230 Ah x 12V = 2760 VAh = 2760Wh
Klopt dit??? Zo zou het genoeg moeten zijn.
Echter mag ik deze accu maar voor 50% ontladen dus eigenlijk maar (2760 / 2=) 1380 Wh. In dat geval is het niet genoeg. Of wordt er bij de fabrikant al van een gedeeltelijke ontlading uitgegaan?
Kleine windmolentjes maken over het algemeen best veel herrie. Dat kan in een woonwijk nog wel tot problemen leiden. Dat geldt ook voor kleine generatoren. Ik laat de mijne maandelijks even draaien. Dan sluit ik de stofzuiger er op aan. Onbelast loopt hij dan best heel rustig maar als ik 1600 watt vraag van een 2000 watt generator staat hij lekker te brommen in de tuin.Een kleine fluister genny van 1000 watt zou al voldoende zijn je 800 watt kacheltje 2u per dag te laten functioneren bij gebrek aan zon.
Ook een uitbreiding met een windmolentje zou je minder afhankelijk maken van alleen de zon. Wind over het algemeen zat in NL.