Afgezien van het feit dat 10.000 lucifers nogal een pakket is om mee te slepen in de rugzak
klopt en voor het mee slepen, natuurlijk andere opties
maar toch even een verduidelijking, ik ben dan wel gereed om te vertrekken
als het echt niet anders kan
inclusief wc pap kleding branders ed, medical bag tent zelfs een hecht set ( tang , geen naald en draad, ik ben rambo niet he
)
maar ben van naturen een BUGIN persoon ( ohhh ohhh, voel een hele apparte discussie opkomen ;-) )
Als de SHTF uitbreekt denk ik niet dat overlevers eindeloos in de pre-historie in het bos blijven leven, er zal toch weer een vorm van samenleving ontstaan waar middelen, kennis en arbeid gedeeld en georganiseerd worden.
Het idee dan men naar buiten moet en het bos in, sorry hoor, ik denk dat ik het je toch moet afraden.
leuk als je in drente woont of in Amerika canada ed, of aan het zwarte woud
maar de meeste van ons wonen in de stad
als iedereen het bos in gaat in Nederland, kan je nog beter in een vluchtelingen kamp gaan.
stel je eens voor 500.000 mensen uit Rotterdam die het bos in gaan ................ dan is het liedje lief klein konijntje wel; erg snel verleden tijd
hout hakken ???? mja met zijn duizenden ??? welke boom ??? normaal zou je kunnen zeggen je ziet door de bomen het bos niet, maar dan zie je het bos gewoon niet meer, punt uit.
En dan het vuil ..... van trash tot uitwerpselen ( voor je het weet zit je in de shit ),
je moet eens kijken hoe 100 man een kamp vervuilen binnen enkele dagen ( we kunnen dat nu zelfs dagelijks op tv zien )
en dat is dan maar een klein groepje als je het afzet tegen wat op gang komt bij een calamiteit
ohhh om dan nog maar niet te spreken over het verkeersinfarct, je gaat denk ik nergens heen
en als dat niet het geval is, moet je eens de draaiboeken van de overheid gaan bestuderen
die gaan verkeer en verplaatsing juist tegen houden, dus leuk hoor je tas in de outo en drie straten verder kan je uit stappen en ben je waarschijnlijk ook je spullen kwijt OEPS
en dan die andere (reizigers ) zullen we het maar noemen ) daar loop jij met je vol gepakte rugzak, eten drinken kleding enzovoort, lekker te rammelen
en daar loopt het groepje .... met niets dan hun kleren en een knuppel of hakbijl
ehhhhhhhhhhhh, wie maakt het verhaaltje af ...............................
nee dank u, ik BUG wel in
Bekende methode is het gebruik van langzaam smeulende zwammen, bv de Daldinia concentrica, de kogelhoutskoolzwam
ola Ray
Mja ehhhh,
even hier toch een opmerking over
Nederland is te klein mensen
voor dat de lezer het bos in gaat en alle zwammen doet verdwijnen
het is op dit moment al zo dat het kleine beetje bos wat we in Nederland hebben
letterlijk wordt leeg gevreten door alle
kook juppen,
kampeerders
en preppers ( sorry folks )
de gemiddelde paddenstoel krijgt in nederland de kans niet om boven de grond uit te komen
en wat de zwammen aan gaat, de meeste zijn beschermd omdat ze zowat zijn uitgestorven
bij voorbeeld de De echte tonderzwam bij preppers geliefd om vuur te maken ( als tondel ) en bij Aziaten als medicijn
en zo,n boom ziet er dan zo uit
Bron en foto
http://www.gelderlander.nl/regio/ar...erzwam-uit-veluwse-bossen-aangepakt-1.3977302
En verder toch echt een waarschuwing
je mag officieel in Nederland helemaal NIETS uit het bos mee nemen
er staan zelfs zeer hoge boetes op
dus opgepast mensen
voor dat iemand er over begint
jajaja als het hommeles is, dan is die boswachter er ook niet jaja ik weet het
maar zoals ik al eerder zij, dat bos ook niet meer, omdat je er dan met duizenden in zit