Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ook van mijn kant even een update:
Na veel plussen en minnen en voor en tegens heb ik besloten om te gaan voor stuur, zadel en frametassen van Ortlieb. Prijzig maar kwalitatief zeer goed.
Ondertussen ben ik zoals inmiddels wel bekend ?! een Fietskar rijker geworden
En wat voor een haha
Zoek je lichtgewicht dan heb je hier niets aan !
Wil je en een Fietskar en je Beentjes trainen dan is dit iets voor de energieke Prepper .
De Husqvarna S/78 fietskar uit de jaren 40/50 .
Het ding werd vooral gebruikt voor gewonden transport achter de fiets .
Derhalve ga ik er vanuit dat het belast nog lekker loopt .
De Twee zwaar uitgevoerde wielen zijn met een druk op de knop snel te verwijderen .
Twee zwaar overdreven steekassen komen dan vrij .
Een test volgt nog en ik wil er ook nog een trekstang bij maken zodat het ook te voet te gebruiken is .
Tevens probeer ik nog een optie toe te voegen waarmee de 4 verende hoeksteunen een nuttige functie krijgen . Hierop rust normaal een brancard met patiënt.
Het is dus een Zweedse zwaar gewicht
Bekijk bijlage 12375
Bekijk bijlage 12372 Bekijk bijlage 12373Bekijk bijlage 12374
Ik heb vandaag voordelig een gebruikt fietskarretje van marktplaats geplukt.
Er zat een loodzware houten box in van 15 mm dik multiplex die heb ik er maar gelijk uitgesloopt. Wat overblijft is een mooi stalen frame wat door de vorige eigenaar zelf is verstevigd met een extra frame aan de buitenzijde van de wielen. Ook handig is dat er een koppeling bijzit om er een wandelkarretje van te maken (al weet ik niet hoe lekker dit loopt op de langere afstanden - dan lijkt mij de wandelkar van FKAGB eerder in dit topic fijner qua handvat aan weerszijden van je lichaam).
Bekijk bijlage 16755
Ik ben nu op zoek naar een passende gebruikte legerkist of zarges kist om erin te zetten voor weersbestendig gebruik en zodat de inhoud ook makkelijk naar binnen of naar de auto kan. Ben er in ieder geval blij mee :thumbsup:
Zijn niet goedkoop inderdaad en de maat die ik op het oog heb is ook nog eens erg zeldzaam. Misschien dat ik in de tussentijd voor zoiets ga, niet mooi wel praktisch,Zo'n Grote Zarges kist zal niet goedkoop zijn in eventuele prachtstaat .
Ik kijk vooral ook bij de kringloopwinkels naar handige karretjes en kisten en eigenlijk vanalles .
Zijn niet goedkoop inderdaad en de maat die ik op het oog heb is ook nog eens erg zeldzaam. Misschien dat ik in de tussentijd voor zoiets ga, niet mooi wel praktisch,
Bekijk bijlage 16756
Misschien een optie? https://www.aluminium-kisten.nl/Zijn niet goedkoop inderdaad en de maat die ik op het oog heb is ook nog eens erg zeldzaam. Misschien dat ik in de tussentijd voor zoiets ga, niet mooi wel praktisch,
Bekijk bijlage 16756
Bedankt voor de tip, maar ik heb inmiddels een mooi gebruikt kistje op de kop getikt :thumbsup:Misschien een optie? https://www.aluminium-kisten.nl/
Bedankt voor de tip, maar ik heb inmiddels een mooi gebruikt kistje op de kop getikt :thumbsup:
Bekijk bijlage 16792
Ondertussen ben ik zoals inmiddels wel bekend ?! een Fietskar rijker geworden
En wat voor een haha
Zoek je lichtgewicht dan heb je hier niets aan !
Wil je en een Fietskar en je Beentjes trainen dan is dit iets voor de energieke Prepper .
De Husqvarna S/78 fietskar uit de jaren 40/50 .
Het ding werd vooral gebruikt voor gewonden transport achter de fiets .
Derhalve ga ik er vanuit dat het belast nog lekker loopt .
De Twee zwaar uitgevoerde wielen zijn met een druk op de knop snel te verwijderen .
Twee zwaar overdreven steekassen komen dan vrij .
Een test volgt nog en ik wil er ook nog een trekstang bij maken zodat het ook te voet te gebruiken is .
Tevens probeer ik nog een optie toe te voegen waarmee de 4 verende hoeksteunen een nuttige functie krijgen . Hierop rust normaal een brancard met patiënt.
Het is dus een Zweedse zwaar gewicht
Bekijk bijlage 12375
Bekijk bijlage 12372 Bekijk bijlage 12373Bekijk bijlage 12374