Schoenen en zeker wandelschoenen, koop je het best na een dag wandelen...dan zijn de voeten moe en wat dikker en opgezet.Precies zoals ze altijd zijn na een dag wandelen.bleken toch wat aan de krappe kant na een paar wandelingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Schoenen en zeker wandelschoenen, koop je het best na een dag wandelen...dan zijn de voeten moe en wat dikker en opgezet.Precies zoals ze altijd zijn na een dag wandelen.bleken toch wat aan de krappe kant na een paar wandelingen.
Dat weet ik, maar deze kon ik niet laten staan voor dat geld.Schoenen en zeker wandelschoenen, koop je het best na een dag wandelen...dan zijn de voeten moe en wat dikker en opgezet.Precies zoals ze altijd zijn na een dag wandelen.
Ik heb mijn Meindl Perfect's dus ingesmeerd met Meindl Sil Proof om het leer te verzorgen en waterafstotend te maken.
Meindl raad zelf voor de Perfect schoenen Sil Proof aan. Ik raad iedereen die troep af. De schoenen gaan plakken door dat spul. Nu blijft er vanalleij zooi aan kleven. Kattenharen zand enz. En dat kun je er niet met een borsteltje vanaf vegen. Het zit er echt aan vast. Enigste mogelijkheid om de schoenen weer netjes te krijgen is door ze onder de douchekop met lauw water af te spoelen. Dan gaat alles wat vastplakt er snel vanaf. Alleen zijn de schoenen ondanks de Sil Proof daar niet tegen bestand. Gevolg natte schoenen van binnen. Nu na 24 uur zijn ze nog niet droog. Net maar proppen wc papier in de schoenen gedaan. Zal nog zeker 2 dagen duren eer ze goed droog zijn.
Ik hou niet zo van al die wondermiddeltjes die je bij je schoenen "moet" kopen.
Doe wel gewoon leervet zonder siliconen.
Omdat het op basis is van Silicone dient meindl sil proof niet gebruikt te worden op Gore-tex gevoerde schoenen.
1kg, 1000gram, 12,50 euro bij welkoop
Ik ga dit weekend naar de Ardennen (dat is het plan). Vorig jaar voor 25 euro een stel Adidas wandelschoenen gekocht, maar bleken toch wat aan de krappe kant na een paar wandelingen. Ik gebruik ze nu vooral op de motor of tijdens de sport.
@frans81 misschien zijn trail running schoenen iets voor je, wij rennen regelmatig door het terrein en dit soort schoeisel heeft meer profiel / grip dan de gewone hardloop schoenen. Alleen de demping is bij mijn versie minder, maar die van Salomon zijn prima.
We zijn een hele tijd verder en nadat ik me goed ingelezen had heb ik deze maand toch maar echt goede wandel/bergschoenen gekocht :thumbsup:
Het zijn Meindl Perfect geworden. Zijn echt zeer degelijke zware schoenen. Was er wel van onder de indruk. De buitenkant is van sterk dik leer en de binnenvoering is ook van leer. Daar waar de ART bergschoenen die ik jaaaren geleden droeg een stoffen binnenvoering hadden die na een paar maanden stuk ging zie ik dat niet zo snel gebeuren met deze Meindls. Ik heb er een paar dagen op gelopen en ze lopen perfect.
Had meteen de smaak te pakken en heb gisteren ook de Hanwag Bergell Top gekocht. Ook die zijn zeer degelijk gebouwd , gelijkwaardig aan de Meindl Perfect. Alleen nog duurder. Ik ben 730€ armer voor 2 paar schoenen
Toch blijf ik ART ook een stoer merk vinden. Het model wat ik vroeger had maken ze helaas niet meer maar ik had eens in hun huidige asortiment gekeken en de ART Air Alpin is ook mooi. Die ga ik me binnenkort ook halen Gelukkig is die een heel stuk goedkoper dan Meindl en Hanwag. Hoop alleen dat het binnenwerk van de Air Alpin ook van leer is.
Nog een vraagje aan degenen die ook Meindl perfect's hebben. Met wat smeren jullie de schoen in voor de verzorging ? Ik heb Meindl Sil Proof gebruikt en de schoenen plakken een week later nog steeds een beetje. Zand blijft aan de schoen kleven en krijg je er alleen af onder stromend water.
Ow, ik gebruik leervet ook bij suède en nubuck...ja dan gaat dat zachte velletje weg, wordt het glad...dat geeft niet, ik heb de schoen gekocht vanwege andere kwaliteiten. Het is niet lelijk ofzo,alleen anders dan ze verkocht worden.af en toe invetten met leervet als het kan ( kan niet met nubuck of suède)
Meeste trail en hardloopschoen zijn niet waterdicht, dus snel natte voeten. Ik heb trail/hardloop schoenen van Haglofs, met een extra dempingszool. Zit ook prima en zijn licht waterafstotend maar door een vette plas water rennen is niet handig
Goede perfect zittende schoenen zijn natuurlijk van belang, je voeten droog houden van zweet ook bijv. door je voeten in te wrijven met talkpoeder.Ik heb de laatste tijd snel last van blaren op m'n voeten. Een jaar of 3 geleden kon ik uren wandelen zonder blaren maar nu ik al een tijdje niet meer zo intensief wandel heb ik er snel last van. Vroeger droeg ik addidas en nike schoenen en dat ging prima maar die schoenen slijten me te snel. De laatste jaren loop ik op nette leren schoenen maar daar kan ik geen kilometers mee wandelen. Als ik nu 8-9 km gelopen heb heb ik al meerdere blaren op m'n voeten
Ik denk dat ik maar echte wandelschoenen koop. Alleen ik weet niet welke geschikt zijn. Ik las over catagorie a,b en c schoenen. A zijn het lichtst c het zwaarst. Ik heb er geen verstand van en kocht tot nu toe alleen schoenen die ik mooi vond.
15 jaar geleden liep ik op ART bergschoenen. Die waren niet stuk te krijgen alleen sleten ze bij mij zeer snel binnen in de schoen waar de hiel zit. Geen idee of ze dat nu versterkt hebben. Ik weet ook niet of ik ART bergschoenen zal kopen of dat ik beter voor een ander merk wandelschoen zal gaan. Welke schoenen hebben jullie voorkeur als je meerdere dagen achtereen lange afstanden moet wandelen ?
Errug fijn om eens iemand te vinden die ook, nog steeds na jaren, zweert bij zijn legerlaarsen :thumbsup:.Ik heb zelf 9 jaar lang bijna dag-in / dag-uit op leren legerlaarzen gelopen. Ze waren wel speciaal voor mij aangepast, want ik heb bijvoorbeeld (naar verhouding) smalle voeten. Daarnaast had ik er aan beide zijden extra enkelpolstering in. Ik heb ermee door het bos, langdurig over zand en door water gelopen. Verder heb ik er lange (speed)marsen mee moeten lopen. Ik zal eerlijk zijn en hoewel ik sindsdien diverse bergschoenen heb versleten kan er nog steeds niets tippen aan mijn legerlaarzen.
Tegenwoordig zijn ze ook standaard te koop met extra polstering bij de betere speciaalzaak waar je ook legerlaarzen en schoenen voor veiligheidsorganisaties kunt kopen.