Over die palmboom is grappig....van de week paar stammetjes opgehaald in het bos.
Komen er 1 of 2 in de woonkamer en 1 in de tuin, inderdaad als hangmatbevestigingspunt tussen de tuinmuur en één van deze stammen
Bekijk bijlage 11154
De dubbele boom staat in huis en is van de bast ontdaan en is lekker aan het drogen.
De linker stam op de foto is in drie delen gezaagd en staan ook ontbast binnen naast de bank.
Van een andere stam heb ik nog twee kleinere bullen gezaagd en die zijn er ver droog inmiddels, heb het weer wel mee ook nu
De rechter boomstam ligt een stuk verder in de tuin en naast de plek waar die komen moet, wanneer dat weet ik nog niet.
Om verder weer on topic te gaan;
Toekomst plannen, is best lastig om daarin een goede lijn te vinden, daar ik vele zaken leuk of interessant vind, enkel gaat dat dan weer niet samen vaak.
In de eerste plaats zou ik graag minder willen werken, dat kan maar dan komt er ook minder binnen.
Nu heb ik best wat dromen/hobby’s en hobby’s kosten nu eenmaal geld, dus daar kom ik al een beetje in de knel.
Nu kan je dan ook op andere zaken besparen dan hobby’s zoals op je vaste lasten, maar daar zit niet veel rek meer in dan hooguit een paar tientjes misschien.
En de grootste winst die gemaakt zou kunnen worden zit hem in het verkleinen van mijn wagenpark kosten
maar laat dat nu net één van mijn hobby’s zijn.
Ik heb een eigen huis met de bekende vaste lasten, dit zou ik drastisch kunnen verlagen door bijv. over te gaan op het zogenaamde concept Van Life.
Dit vind ik best interessant en ik heb uitgerekend wat ik met een luxe camperleven kwijt zou zijn en dat levert een aanzienlijk bedrag per maand op wat ik dan kan sparen en/of dus hobby’s van kan doen.
Of dus minder werken en nog genoeg overhouden.
Maar Van Life....dat is echt niet alles en zeker niet in een klimaat als hier in NL en daarnaast nog een opgroeiende zoon etc.
Bovendien ben ik zo blij met mijn huis dat ik er eigenlijk ook niet weg wil voor nu en een ander iets voor op de lange termijn ( min 10 jaar) is dat ik interesse heb in een stuk land evt met huis/ruïne etc in het buitenland, eerst als vakantie plek / bol en misschien later als definitieve woonplaats (vroeg)( pensioen) icm grote mate van zelfvoorzienendheid/ off grid etc.
Dit kost behoorlijk wat centen en daarvoor dien ik toch flink te werken en te sparen etc, dus zijn we terug bij af.
Voor nu dien ik eerst nog de nodige financiën op orde te maken, ben ik al mee bezig.
De hobby’s blijf ik mee doorgaan ( auto, camper, huis, vakantie( spullen) en surfsport etc).
Voltijd of minder werken ( kan bijv. ook winter en zomer periode zijn) is iets wat ik volgend jaar eens rustig ga bekijken en berekenen.
Volgend jaar is de bedoeling wederom een trip te maken naar Noord-West Spanje, voor vakantie en ook voor een tweede maal oriënteren op het gebied van een grondstuk/finca/ ruïne etc.
De eerste keer daar is me sommige delen goed bevallen qua mensen, natuur, klimaat.
Nu wordt Galicië de bestemming o.a. voor het natuurschoon, overdaad aan beschikbare grond/finca’s tot soms complete dorpjes te koop aan toe.
Er is een zeer mooie maar ruige kust met verscholen baaitjes en heerlijke golven, ideaal voor golfsurfen.:thumbsup:
Hoe staat het met de plannen van de anderen in dit topic?