1: Machete (kijk die begroeing nu overal, ik kom nergens meer door!).
2: Goede rugzak (adviezen welkom).
3: Kleding om mee in het bos te sjoksen (ook adviezen welkom).
4: Mobiel zonnepanneel met een soort accu pack of iets (ook adviezen welkom).
5: Eigenlijk alle spullen die ik nodig heb om met de rugzak het bos in te gaan (lopend), en fatsoenlijk te kunnen overnachten.
Ben je hier aan het goede adres.
1: Machete: Ach, wel leuk om mee te spelen en voor in de tuin. Laat je pa er eentje mee nemen uit de Tesco in Hongarije, perfect voor wat ragwerk en eerste slijplessen, zeer bruikbaar ding voor nog geen vijftien euro.
2: Oei, ik heb mijn voorkeuren, maar een rugzak is als een paar schoenen. Pas als je er mee gelopen hebt weet je wat je eraan hebt. Saracen heb ik om evt. uit te proberen.
3: Ik zweer bij mijn cargo pants van de dump hier. Zelfde stof als Fjall Raven spul, dan nog degelijker en niet perfect, maar voor 40 euro een koopje. Rip stop Commando broeken, ik koop ze bij een lokale dump, leveren ook online, deveteraan.nl. Ik trek rag ermee door de bramen heen en trok eens het prikkeldraad van de paal ipv dat m'n hele broek openscheurde. Opm. Slanke mensen passen deze broeken beter dan mensen zonder taille.
4: Goal Zero Nomad 7 paneeltje met Guide 10 Plus (zwaar in de aanbieding overal lees ik) met Eneloop AA's. Draagbaar als in draagbaar in de rugzak, hoewel al die electronica flink gewicht toevoegt. Voor puur overleven geen eens noodzakelijk. Led licht, navigatie, etc. een mens kan zonder.
5: Kook gerei, waterfilter, kleding, persoonlijke verzorging, EHBO, bescherming tegen de elementen, matje, slaapzak... kussen kun je improviseren. Pisfles aangeraden, hoef je niet op en neer naar het toiletgebouw 's nacht als je oefent op een camping of PSM's die soms georganiseerd worden.
6: Bult kennis.