Rocky, een voorraad groenten en fruit drogen kan je ook nu doen, gewoon van de markt of groenteman.
@Highway Haha, nu met met jouw groenteman en daarnet met
@Stuudje 's soep uit blik, zou het in dit draadje zomaar kunnen gaan om een verslaving aan DUUR WATER...
OK, sorry, ik ben soms op de penning en had gewoon even de kronkel in de kop.
Je hebt gelijk, dat is een mogelijkheid, maar je zadelt mij wel weer op met het volgende effect...
Ik probeer me nu voor te stellen hoe het zou zijn, om dan maar gelijk z'n hele marktkraam te vriesdrogen.
Een gigantische bak vloeibare lucht laten aanrukken, en gieten maarrrrrr
Van groente en fruit blijft dan nauwelijks iets over.
Stel je voor, z'n hele kraam in een schoenendoos in de voorraadkast, voor later!
Was dat maar ergens te koop, kant en klaar (voor weinig)...
Trouwens, als je ziet wat er hier on de buurt (tuinbouwgebied) soms in containers wordt gekieperd... Bij grote tuindersbedrijven gaan er vaak complete trossen tomaten de container in, als er ook maar een overrijpe tussen zit. Of sowieso elke normaal rijpe tomaat die er bij de sorteermachines wordt uitgesorteerd. Een 10 m3 afvalcontainer tot de rand toe vol.
Wij halen daar natuurlijk weleens wat uit...
Maar het drogen van dergelijk "nat" spul is vast niet eenvoudig.
Wecken kan natuurlijk, maar dan het liefst eerst wat water er uit (koken?).
En als ik dan zie wat een blikje tomaten puree nu helemaal kost... dan gaat het daarbij toch weer om ... DUUR WATER
Zevenblad, zeer eetbaar. Verwerk je zoals spinazie. Google maar eens recepten.
Allemachtig, dat wist ik niet... En ik ben nog wel de zevenblad-koning van de buurt (voelt het soms, als ik mijn tuin bekijk). Nu kijk ik er wel met andere ogen naar. Als mijn vrouw me maar niet laat opnemen zodra ik het spul ga drogen en inmaken, dan wordt dat vast een "happy end"!