• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

water bewaren in jerrycans

A) legionella zit in al ons drinkwater
B) voor damp heb je geen warm water nodig. In ieder geval doet de plantenspuit het prima met koel water.
Legionella moet inderdaad niet in je longen terecht komen via damp. De (extra) warmte zorgt er alleen maar voor dat de kolonie groei ervan wat sneller gaat.

@mimi
Fabrieksmatig gebotteld water bewaren bij kamertemperatuur lijkt me niet zo'n groot risico, je hebt het dan over een graad of 20. Maar als je het op de grond zet met een dun laagje karton dan neemt het (nagenoeg) de temperatuur van de warme vloer aan en dat kan wel richting 30 graden gaan.
Zet ze dan in elk geval op een kistje of in een stellingkast o.i.d.

Jouw kelder was m.i. de perfecte plaats. Probeer eens een rekensommetje te maken hoe vaak je per dag of week naar beneden kunt gaan en dan per keer 1 fles mee nemen. Voor uitsluitend drinkwater zou dat misschien nog wel te doen zijn. En dan bijvoorbeeld de eerste en tweede dag flessen op een wat koelere plek in je huis bewaren.

Thanks...ik heb ze net terug in de bergplaats geplaatst allemaal...met de kans mocht er ooit de hel uitbreken...dat ze mijn kelder leegroven...woon in een residentie met 80 appartementen...grtjs

Laatst bewerkt:
A) legionella zit in al ons drinkwater
B) voor damp heb je geen warm water nodig. In ieder geval doet de plantenspuit het prima met koel water.
Legionella moet inderdaad niet in je longen terecht komen via damp. De (extra) warmte zorgt er alleen maar voor dat de kolonie groei ervan wat sneller gaat.

Thanks...

Hoi allemaal ik had een vraagje over " drinkwater ", ik heb al op plastic flessen geprept van de supermarkt, maar omdat ik 3 verdiepingen hoog woon, mocht er een black out zijn zit ik zonder lift, en met mijn knieen onmogelijk de trappen te doen, met gewicht van het water, het was voorheen in de kelder koel en donker, ik heb ze boven geplaatst, in een kamer, ik heb vloerverwarming dus heb ik een extra karton ondergelegd wat zie ik nu condens in de flessen, zie foto, dus is het een slechte zaak dan? vraag ik mij af? wie kan mij hier advies over geven aub?

Ook de flessen wat ik uitdrink, de petflessen vul ik met gewone kraantjes water en zet ze in de badkamer uit noodzaak om u hiermee te wassen, maar dit is stilstaand water uit de kraan, kans op legionella bacterie? vraag ik mij af??

Bekijk bijlage 27422

Als je bij de met kraanwater hervulde flessen 3 druppels chloorbleek per liter doet, doodt dat de bacteriën die zich in het kraanwater zouden kunnen bevinden, ook als het water met wat hogere temperatuur opgeslagen wordt. En die 3 druppels tasten de smaak van het water niet merkbaar aan.

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Als je bij de met kraanwater hervulde flessen 3 druppels chloorbleek per liter doet, doodt dat de bacteriën die zich in het kraanwater zouden kunnen bevinden, ook als het water met wat hogere temperatuur opgeslagen wordt. En die 3 druppels tasten de smaak van het water niet merkbaar aan.

Merci..deze kraantjeswater heb ik niet opgeslaan om te drinken..maar om zich te wassen of iets door te spoelen...dus 3 druppels chloorbleek..zal ik zeker doen..bedankt

Gisteravond 3 x20 liter cans gevuld. Eerst omgespoeld met dikke bleek erin.
Morgen is er geen water beschikbaar dan is er iig iets. En nadien is het een kleine voorraad om toch snel vooruit te kunnen in geval van. Dan is er tijd om het filter op te stellen.

Laatst bewerkt:
Ik koop drinkwater in flessen. Dan is het steriel.
Ik heb een lege jerrycan om te vullen als ik een noodsituatie verwacht.

Edit: Het water wordt steriel gebotteld, maar is niet gegarandeerd steriel.

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Terug
Bovenaan