Een waterbob vindt ik nog de beste snele oplossing.
Laatst 1 gekocht op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
@Alex80 Z0'n waterbob zal best functioneren kan ik mij voorstellen. Maar voor nood doet een ligbad dat zelf ook al zonder zo'n waterbob lijkt me.
Ik zie als nadeel van dergelijke noodoplossingen wel, dat ze misschien niet meer op tijd kunnen worden gevuld. Na een SHTF probeert iedereen immers uit dezelfde waterleiding te tappen, en wie garandeert ons dat er dan nog waterdruk is?
Ik probeer hier een paar grote regenwatertonnen gevuld te houden, en dat lukt aardig. Zou er iets gebeuren dan heb ik die voorraad in ieder geval al, en kan mijn Sawyer waterfilter aan het werk. Ieder buitje vult het weer aan, dus veel mooier dan dat kan het eigenlijk niet lijkt me.
Ik kan ze bovendien afsluiten van de regenwaterafvoer. Dus zodra zo'n Belgische reactor klapt
gaat hier de afsluiter dicht, en houd ik eventuele fallout buiten
.
Wie ook grote regenwatertonnen overweegt, kijkt het beste ook naar de mogelijkheden om (alleen) het eerste water van een bui juist niet op te vangen (dat is het meest vervuild). Daar bestaan simpele automatische oplossingen voor.
Ik zou iedereen aanbevelen om evenzo toch ook behoorlijk wat liters water op voorraad te houden. Gebruik daarvoor wellicht van die 2 liter melk-jerrycans; goed reinigen, water er in, een paar druppels chloorbleekloog, en ergens vorstvrij en uit het zonlicht opbergen. Dat blijft vast zo'n 10 tot 20 jaar prrrrima. Dus voortaan na iedere 2 liter opgelebberde melk gewoon die 2 liter water preppen, en je hebt in no-time een behoorlijke voorraad.
Ook is het wellicht nog een idee om zo'n hoog Intex luchtbed (zonder ingebouwde luchtpomp) te kopen, en dat in een kruipkelder te vullen met water. En mocht dat ooit eens gaan lekken, dan is dat nog geen ramp,
of hooguit een eigen mini SHTF.