martin
Mankinds only hope
Persoonlijk zie ik het probleem niet van leven op de pof.....lijkt mij dat mijn VISA die ik heb gelimiteerd op €2500 en dat in de min zou staan, toch een schijntje is i.v.m de 200k hypotheek op mijn naam.....goed dan heb je een huis....moet dat morgen verplicht verkocht worden, dan heb ik er 50k in de min aan mijn broek hangen als ik geluk heb, dan maakt het ook niet meer uit of het 5o of 60k is toch!
Ik koop vanaf dat ik op mijn eigen ben gaan wonen, bijna alles op afbetaling en allerlei lasten betaal ik in termijnen, zolang het binnenkomt kan het er ook weer uit en komt er niks binnen, dan kan het er ook niet uit.....en dan is het zelfs zonder schuld zwaar.
Ik vind niet dat ik mij niet kan beheersen omdat ik op de pof leef, ik kijk er gewoon anders tegen aan en val ik morgen om, dan zoeken ze het maar uit verder.
Dacht nog niet dat het zover is dat je kind(eren) het dan mogen terugbetalen, dan zou ik het namelijk anders doen, al blijft het risico met een hypotheek dan toch ook nog steeds.
Persoonlijk vind ik je houding erg onverstandig. (lees: ongelooflijk dom)
Als je aan de ander kant staat van iemand die iets van je leent,denk je dan hetzelfde?
(dus ik leen 1000 euro van je, en ik val om, dan heb zoek jij het verder maar uit?)
Ik ben echt zo blij dat ik nooit (op mijn huis na) 1 cent heb geleend.
Ik heb ook nooit geld gekregen van mijn ouders (want die hadden geen geld), maar ze hebben me wel bijgebracht dat je nooit iets moet kopen als je het geld niet hebt.
Zoals @Ray het al heeft gepost, jij betaalt de hoofdprijs. (en dat is niet het geld, maar je vrijheid die je verkwansel)