Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat zijn coole tasjes @SunBehNim maar je kunt er niet snel mee op het display mee kijken. Alleen op de links/rechts piepjes van de etrex lopen is toch lastig is mijn ervaring. Een GPS moet gewoon standby zijn. Daarvoor is hij ook spatwaterdicht gemaakt.
Toch nog even my 2ct's Ik heb op de smartphone OsmAnd (gratis) geïnstalleerd. Je hebt 10 gratis kaarten downloads. Op de fiets heb ik een houdertje voor de smartphone gemonteerd (ding van een paar centen). Dan een kabeltje dat gaat naar een koplamp met USB aansluiting, en die is aangesloten op de naafdynamo. Helaas verbruikte een 5" smartphone meer dan dat het kan laden tijdens gebruik. Dus alleen bruikbaar als ik even confuus was. Ik had wat routes uitgezet en geimporteerd (gpx) zodat ik toch een richtlijn had waar ik moest zijn of naar toe moest.
Verder tja, het meest nuttige op de fiets tijdens de tocht was het knooppuntenboekje van de ANWB die ik op de stuurtas had gemonteerd. Dit bleek een erg handig navigatiehulpmiddel te zijn, samen met het el-cheapo compasje op het stuur. Dus die zou ik persoonlijk eerder kopen dan een dedicated fiets GPS. Het is maar een idee
http://osmand.net/
Ik had geinvesteerd in een cursus "kaart en kompas".
Als er een echte shit uitbreekt waarbij legers betrokken raken en je moet verkassen dan is het eerste wat uitgezet wordt : GPS.
Digitale kaarten blijven wel bestaan natuurlijk maar ze dan gebruiken met een analoog kompas zou ik dan wel van te voren oefenen.
Natuurlijk zetten beide grootmachten hun systeem in de stand "alleen toegankelijk voor ons". Dus ze gaan tegelijk uit voor jan modaal, jij en ik, en alle andere preppers.
De sleutel die er bij hoort wordt gewoon beranderd of de tijd gaat a-synchroon lopen.
Ik had geinvesteerd in een cursus "kaart en kompas".
Als er een echte shit uitbreekt waarbij legers betrokken raken en je moet verkassen dan is het eerste wat uitgezet wordt : GPS.
Die Maxpedition pouches zijn heel mooi, maar ook heel duur @Sun Beh Nim, ik denk dat ik voor een goedkope grenade pouch ga. Past ook op m'n MOLLE en is veel goedkoper
................ Een normale handheld GPS zend echter niets uit en laat dus geen 'spoor' achter. Een GSM doet dat wel. (Niet in offline modus waarschijnlijk).
...............
Dat vraag ik me dus af. Zonder simkaart kan ik nog steeds 112 bellen, is de telefoon dan ook zichtbaar in het netwerk? Of moet echt de batterij eruit?
Dat vraag ik me dus af. Zonder simkaart kan ik nog steeds 112 bellen, is de telefoon dan ook zichtbaar in het netwerk? Of moet echt de batterij eruit?
Ja, hij blijft zichtbaar en stuurt het imeinummer mee, alleen als de batterijen eruit zijn is ie niet te traceren, alleen de hele oude GSM toestelen zijn niet in de uit stand te traceren.