Zo de dag is aangebroken dat ik ook een Zippo heb!
Oke, ik zat eerst keihard BIC / gasaanstekers te promoten, en ja, daar ben ik nog steeds fan van, zeker in het kader van de prepwaardigheid.
Een bic aansteker kun je jaren laten liggen, en werkt nog, en 1 bic-je geeft heel lang vlammetjes...
Een Zippo is een stinkende benzine aansteker die leeg gaat, of je hem nou gebruikt of niet, na een maand niet gebruiken is hij volgens de verhalen ook leeg.
Waarom ik toch zo'n ding gekocht heb...
Nou, als EDC aan de riem, en ik vind het een leuk ding. Wow, fantastische bijdrage hier
.
Nou, 1 groot voordeel wat ik vind, hij is windproof! Ik ben er klaar mee dat het vlammetje van de BIC steeds uit waait.
Als iemand een flinke scheet laat is de vlam al weer uit, en bij een Zippo is dit niet het geval.
Je kan ook zo'n turbo / blauwe vlam / windvaste butaan aansteker kopen, het is maar net wat je wil natuurlijk.
Ik denk dat voor outdoor gebruik een Zippo een prima aansteker is.
Voor het weekend tank je hem af, reserve vuursteentje onderin, en je weet dat je goed zit voor een weekend of zelfs week.
Dat is met een BIC (vooral een blauwe) lastiger om te zien hoeveel er nog in zit, maar goed, je kan ook 2 BIC mini's nemer, lichter dan 1 Zippo en 200x meer vuur.
Wie gebruikt er nog meer een Zippo gewoon omdat het een persoonlijke voorkeur is?
Wie is er ook klaar met dat uit waaiende vlammetje van de BIC?
.