Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ehm, maar, wat is de oorzaak dan van jouw ramp? Wat je beschrijft is het gevolg.de hele werbevolking compleet op zichzelf aangewezen is.
Ben het met je eens, maar, wanneer deze kaartenhuis in elkaar zakt verwacht ik wel dat het er erger aan toe zal gaan dan de val van de SU.Niet op een komende ramp... maar op de ramp die er al is...
En het zal mij een verademing zijn als we werkelijk weer op onszelf zijn aangewezen!
ok, dit behoeft enige uitleg voel ik ... komt ie:
De ramp is er al. We leven niet meer, we worden geleefd. Geleefd door religie, politiek en banken. Alle ellende is herleidbaar tot deze 3 eenheid, al eeuwen lang is dat zo.
Het zijn die 3 die ons opleggen wat we dagelijks moeten doen, moeten denken, moeten eten, alles dus... alles!! Vandaar dat ik jouw stelling volledig omkeer: de ramp is er al, en de vrijheid moet terug.
Fijne dag!
Ik verwacht zelf eerder dat als
Pardon, vergeet steeds dat deze forum automatisch bewaard.oh, ik heb zo'n hekel aan mensen die beginnen te schrijven en vervolgens hun zin niet
@frans81 Al zoveel mis? Ach, dat valt toch wel mee...OP weer een te NATTE zomer
Ja op welke RAMP bereid je je voor .
Wat kan er nog misgaan Er is al zoveel mis ! En dan heb ik de eventuele naderende Natuurrampen nog buiten beschouwing gelaten
De meesten ( Niet speciaal de hier op het Forum aanwezigen ) moeten eerst maar eens een beter Brilletje kopen dat de zandkorrels uit hun ogen weghoud
Dit doordat Struisvogelgedrag een nare bijkomstigheid heeft
Wat willen we zien en wat maken we ervan van dat wat we zien en horen .
Wil je wel zien wat je ziet en hoe bereid je je dan voor en hoe ga je er mee om ?
Natuurrampen zie ik niet als de grootste risico's omdat die in principe lokaal zijn, en er hulp van buiten mogelijk zal zijn. Het zijn juist de zaken die Europa-breed of wereldwijd effect kunnen hebben, die mij de meeste zorgen baren.
@Loreen. Super insteek....Ik ben zelf een ramp, daar probeer ik mezelf nu al 33 jaar op voor te bereiden maar ik blijf zelfs mezelf verrassen
Eigenlijk heb ik vooral veel alternatieven voor als iets dat ik nodig heb niet meer toegankelijk is, om wat voor een reden dan ook. Heel veel eten voor als de supermarkt niet meer toegankelijk is. Kampeerspullen/BOL voor als mijn huis (tijdelijk) niet bewoonbaar is. Water en waterfilters voor als er geen water meer uit de kraan komt. Een petroleumkachel en wollen dekens voor als de cv niet meer werkt. Een gasfles en kookplaat en een kellykettle voor als het fornuis niet meer werkt. Kaarsen, zaklampen en lampenolie voor als de lampen het niet meer doen. Dat soort dingen.
Dus niet zo zeer concrete scenario's waar ik me op voorbereid, maar ik probeer te kijken wat ik nodig heb in het dagelijks leven, en hoe ik daar in kan voorzien op het moment dat dat niet meer op de gebruikelijke manier lukt.
Het lijkt me namelijk zo ontzettend shit als je jaren lang bezig bent met het voorbereiden op een bepaald scenario, en dan uiteindelijk de poep inderdaad rondvliegt maar het heel andere poep is dan je verwacht had en je daar dus niet op was voorbereid.