• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

"Your Microphone is Working 24/7"

Mayo

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:

"Your Microphone is Working 24/7"​

Video over hoe Google en andere bedrijven ons elke minuut volgen en hoe onze data verkocht wordt.
Nu is MacAfee de producent van een anti-virus programma, dus wellicht speelt hier ook eigenbelang in mee.
Maar toch: ik ben blij dat ik geen internet op mn telefoon heb, geen prorno-sites bezoek, niets via mn telefoon koop of betaal, niet op social media zit en niets in de cloud heb, mijn credit card komt het huis nooit uit, ik heb een oude auto met een gewone auto (zonder 'fob'), mijn gatage gaat alleen handmatig open en ik koop nooit electronische troep uit China
;)

Eigenlijk moet je best veel dingen niet doen om je data ( of gedrag) binnenshuis te houden.
Het zit zo verweven in de dagelijkse gang van zaken. Veel daarvan zijn zo ingeburgerd dat ze mss niet eens opvallen.

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Wat ik het meest vreemde vind, is dat ze het wel over google, apple en meta hebben, maar niet over de bedrijven die de data kopen en gebruiken. Pak de afnemers aan en het misbruik stop vanzelf.

Maar ik moet zeggen dat ik de voorbeelden uit het filmpje erg twijfelachtig vindt. Want stel dat een hackersgroep uit Rusland zoals beweerd wordt in het filmpje inderdaad honderdduizenden bankrekeningen plundert, dan was dit groot nieuws geweest.

Ik kocht laatst de Samsung S25 voor vervanging van mijn 5 jaar oude S20. De S25 heeft direct toegang tot Gemini. De AI robot van google. Als je deze functie aanzet, zet je ook 24/7 je microfoon open. Vergelijkbaar met zo'n google home of Alexa speaker. Gelukkig kun je dat uitzetten bij het installeren van je telefoon.

"Your Microphone is Working 24/7"​

Video over hoe Google en andere bedrijven ons elke minuut volgen en hoe onze data verkocht wordt.
Nu is MacAfee de producent van een anti-virus programma, dus wellicht speelt hier ook eigenbelang in mee.
Maar toch: ik ben blij dat ik geen internet op mn telefoon heb, geen prorno-sites bezoek, niets via mn telefoon koop of betaal, niet op social media zit en niets in de cloud heb, mijn credit card komt het huis nooit uit, ik heb een oude auto met een gewone auto (zonder 'fob'), mijn gatage gaat alleen handmatig open en ik koop nooit electronische troep uit China
;)

We hebben hem/haar gevonden !
De man/vrouw die niet bestaat.

Terug
Bovenaan