• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

"Your Microphone is Working 24/7"

Mayo

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:

"Your Microphone is Working 24/7"​

Video over hoe Google en andere bedrijven ons elke minuut volgen en hoe onze data verkocht wordt.
Nu is MacAfee de producent van een anti-virus programma, dus wellicht speelt hier ook eigenbelang in mee.
Maar toch: ik ben blij dat ik geen internet op mn telefoon heb, geen prorno-sites bezoek, niets via mn telefoon koop of betaal, niet op social media zit en niets in de cloud heb, mijn credit card komt het huis nooit uit, ik heb een oude auto met een gewone auto (zonder 'fob'), mijn gatage gaat alleen handmatig open en ik koop nooit electronische troep uit China
;)

Eigenlijk moet je best veel dingen niet doen om je data ( of gedrag) binnenshuis te houden.
Het zit zo verweven in de dagelijkse gang van zaken. Veel daarvan zijn zo ingeburgerd dat ze mss niet eens opvallen.

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Wat ik het meest vreemde vind, is dat ze het wel over google, apple en meta hebben, maar niet over de bedrijven die de data kopen en gebruiken. Pak de afnemers aan en het misbruik stop vanzelf.

Maar ik moet zeggen dat ik de voorbeelden uit het filmpje erg twijfelachtig vindt. Want stel dat een hackersgroep uit Rusland zoals beweerd wordt in het filmpje inderdaad honderdduizenden bankrekeningen plundert, dan was dit groot nieuws geweest.

Ik kocht laatst de Samsung S25 voor vervanging van mijn 5 jaar oude S20. De S25 heeft direct toegang tot Gemini. De AI robot van google. Als je deze functie aanzet, zet je ook 24/7 je microfoon open. Vergelijkbaar met zo'n google home of Alexa speaker. Gelukkig kun je dat uitzetten bij het installeren van je telefoon.

Video over hoe Google en andere bedrijven ons elke minuut volgen en hoe onze data verkocht wordt.
Nu is MacAfee de producent van een anti-virus programma, dus wellicht speelt hier ook eigenbelang in mee.
Maar toch: ik ben blij dat ik geen internet op mn telefoon heb, geen prorno-sites bezoek, niets via mn telefoon koop of betaal, niet op social media zit en niets in de cloud heb, mijn credit card komt het huis nooit uit, ik heb een oude auto met een gewone auto (zonder 'fob'), mijn gatage gaat alleen handmatig open en ik koop nooit electronische troep uit China
;)

We hebben hem/haar gevonden !
De man/vrouw die niet bestaat.

;)

Hoewel ik ook zo in elkaar steek en dezelfee gedachte gang heb... ontkom ik er niet aan...
Airco's, zonnepanelen, mesh wifi, infrarood paneeltje, zelfs m'n wc hangt aan het internet.

Ondertussen, banken willen weten waarom. Aam wie en voor wat ik 9k overmaak, of ik wel zo vaak moet pinnen, kenteken die in en uitrijden dorp getegistreerd word, elke hoek van de straat een ring-deurbel of iets soortgelijks, supernarkt met klantekaart en camera's, improviders die al je internet verkeer op slaanEmails die gelezen worden en telefoongreprekken worden afgeluisterd. .. maak me daar ook vrij veel zorgen om, maar doe er niks tegen.

Wat ik het meest vreemde vind, is dat ze het wel over google, apple en meta hebben, maar niet over de bedrijven die de data kopen en gebruiken. Pak de afnemers aan en het misbruik stop vanzelf.

Maar ik moet zeggen dat ik de voorbeelden uit het filmpje erg twijfelachtig vindt. Want stel dat een hackersgroep uit Rusland zoals beweerd wordt in het filmpje inderdaad honderdduizenden bankrekeningen plundert, dan was dit groot nieuws geweest.

Ik kocht laatst de Samsung S25 voor vervanging van mijn 5 jaar oude S20. De S25 heeft direct toegang tot Gemini. De AI robot van google. Als je deze functie aanzet, zet je ook 24/7 je microfoon open. Vergelijkbaar met zo'n google home of Alexa speaker. Gelukkig kun je dat uitzetten bij het installeren van je telefoon.

Op mijn Pixel 6a is dat ook al, maar dat is gewoon Google, google verkoopt die data niet (die vinden ze zelf veel te waardevol). Ze verkopen wel advertenties waar ze die data voor gebruiken. De telefoon luistert als je hey google roept, maar als de telefoon kan horen dat je hey google roept moet hij natuurlijk daarvoor ook al luisteren ;)

De telefoon luistert als je hey google roept, maar als de telefoon kan horen dat je hey google roept moet hij natuurlijk daarvoor ook al luisteren

Precies!

Wij hadden zo'n google home ding in de woonkamer staan, cadeau gekregen. Makkelijk voor heel veel dingen, maar er zaten van die lampjes op die aangaven dat het ding op luisteren stond. Steeds vaker gingen die lampjes aan als we gesprekken voerden. Viel ook op dat als we het over bepaalde onderwerpen hadden, dan het ding op luisteren ging. De druppel was voor ons toen we een keer een beetje woorden hadden (niks bijzonders gewoon ff schelden op elkaar) en de google home uit zichzelf voorstelde om hulp in te schakelen. Van dse zotte dat we uberhaubt zo'n luisterding in huis hadden.

Precies!

Wij hadden zo'n google home ding in de woonkamer staan, cadeau gekregen. Makkelijk voor heel veel dingen, maar er zaten van die lampjes op die aangaven dat het ding op luisteren stond. Steeds vaker gingen die lampjes aan als we gesprekken voerden. Viel ook op dat als we het over bepaalde onderwerpen hadden, dan het ding op luisteren ging. De druppel was voor ons toen we een keer een beetje woorden hadden (niks bijzonders gewoon ff schelden op elkaar) en de google home uit zichzelf voorstelde om hulp in te schakelen. Van dse zotte dat we uberhaubt zo'n luisterding in huis hadden.

Mijn vrouw zet altijd de schakelaar op uit van de microfoon van die speaker, heeft ook een postit op de webcam van de laptop geplakt.

Het reageert inderdaad ook vaak spontaan. Ik ging er vanuit dat er dan iets leek op hey Google. Als ze slecht willen kunnen ze natuurlijk die lampjes uitlaten en de schakelaar negeren. Het is hun eigen hardware en software.

Hier zit er een handig schuifje voor de camera op de laptop.
Kom je vanzelf achter als je een teams meeting hebt :blush:
Verder op de telefoon na geen dingen op wifi die kunnen luistervinken.

Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die gewoon geen smartphone heeft? En een laptop zonder camera en ingebouwde microfoon en speakers?

Terug
Bovenaan