Richard434
Prepper goeroe
Een zender kan heel simpel.
(vanaf ongeveer 30:00)
(vanaf ongeveer 30:00)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een vonkgenerator: het idee is aardig, maar zonder afgestemde kring is de kans erg klein dat iemand jou, op deze planeet vol radiosignalen, opmerkt.Een zender kan heel simpel.
Een dual band radio transceiver is eigenlijk nog completer...dus ik ben ook voor een Boafeng UV 5R gegaan.
Ik kan altijd adviezen geven, Foto's en documenten te over.Veel is uiteraard ook gewoon op het internet te vinden. De basiskennis voor een antenne is heel simpel. Dingen worden je duidelijk waarom iets is. Mensen kopen van alles terwijl je heel simpel zelf voor een paar euro zelf iets goeds in elkaar kunt maken. Uiteraard heb ik voor bijvoorbeeld antenebouw daar een analyser voor doch met alleen een simpele rekenmachine kom je een heel end. Wat men bijvoorbeeld vergeet is dat niet alleen bv de antenne niet goed moet afstralen (resoneren) doch dat de hoogte ervan ook erg belangrijk is. Dit allemaal is wel te vinden op het net. Een goede antenne dient ook altijd van een goede tegencapaciteit te zijn voorzien. In een ander draadje gaf ik al aan dat voor een portofoon je bijvoorbeeld een tiger tail kan maken. De portofoons van voeger waren van metaal gemaakt en het chassis ervan diende toen als counterpoise. Tegen woordig zijn deze gemaakt van plastic/kunstof. dan heb je soms een probleem. Door een counterpoise (lees stukje draad) eraan te hangen maak je de antenne van de portofoon een stuk efficeinter. Zoek maar eens tigertail portofoon op in google. De meeste antennes die ik gebruik en maak zijn van simpele tweeaderige electrische draad gemaakt. daar werk je de gehele wereld mee. Ik ben radioamateur en werk hoofdzakelijk QRP, dat betekend dat ik niet meer dan 5 watt gebruik. Kan heel veel vermogen neerzetten doch vaak is dat helemaal niet nodig. Ik werk de gehele wereld met een paar watt. De antenne moet het werk doen en niet de apparatuur.